Sunday, 19 February 2017

International Schools: Σκοπός, λειτουργία και τρόποι πρόσληψης



Άν είστε απο τους παλιούς στην αναζήτηση ευκαιριών για εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό,
σίγουρα θα έχετε δει αγγελίες στα λεγόμενα International Schools.
Αν μάλιστα κατάγεστε απο κάποια μεγάλη πόλη, ειδικά την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, ενδέχεται να τα έχετε βρει αρκετές φορές μπροστά σας. 

Τα International Schools υπάρχουν σε όλο τον κόσμο- ακόμη και στην πιο απομακρυσμένη χώρα που μπορείτε να φανταστείτε. 
Κάποιοι απο εσάς συχνά τα έχετε μπερδέψει με Αγγλικά σχολεία.
Η απασχόληση σε τέτοια σχολεία δεν είναι εύκολη, και σίγουρα δε θα προσλάβουν το μέσο πτυχιούχο ΑΕΙ με Ελληνική προϋπηρεσία.




Τί είναι όμως τα International Schools?

Τα International Schools είναι Αγγλόφωνα σχολεία, δηλαδή σχολεία με αποκλειστική γλώσσα διδασκαλίας την Αγγλική. 

Θα τα βρείτε είτε με τον όρο International Schools είτε Foreign Schools και κάποιες φορές American Schools.

 Έχουν παραρτήματα σε όλο τον κόσμο και βασικός σκοπός τους είναι η παροχή συστηματικής εκπαίδευσης σε παιδιά που οι συνθήκες των οικογενειών τους τα αναγκάζει να μετακομίζουν συχνά. 
Παιδιά διπλωματών, ποδοσφαιριστών, διδακτόρων σε εκπαιδευτική άδεια ή ατόμων άλλων ειδικοτήτων που απαιτούν συνεχή ταξίδια συνήθως φοιτούν σε αυτά τα σχολεία.

Το γεγονός οτι οι μαθητές αυτοί μετακομίζουν συνέχεια και πολλές φορές ξαφνικά, δημιουργεί την ανάγκη για ύπαρξη σχολείων σε όλο τον κόσμο που να ακολουθούν το ίδιο σύστημα  και την ίδια γλώσσα ωστε ο μαθητής να έχει μια συνέχεια στην εκπαίδευση του όπου και αν πάει. 


Αν έχετε διαβάσει λίγο-πολύ τα προηγούμενα άρθρα μου θα γνωρίζετε οτι δούλεψα κι εγώ σε ένα τέτοιο σχολείο στην Ελλάδα για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Μάλιστα έχω κρατήσει την εμπειρία αυτή για άλλο άρθρο καθότι νομίζω έχει να πει πολλά.


Τα International Schools στην πλειονότητά τους ακολουθούν το πρόγραμμα International Baccalaureate, γνωστό εν συντομία ως IB. 

Ωστόσο κάποια λίγα απο αυτά που θα συναντήσετε ανα τον κόσμο ακολουθούν το Βρεττανικό πρόγραμμα εκπαίδευσης σε μια εφαρμοσμένη μορφή για να αντικατοπτρίζει τα  International Schools, γνωστή ως International UK Curriculum. Τα σχολεία που ακολουθούν το Βρεττανικό σύστημα ακολουθούν επίσης το EYFS στον προσχολικό τομέα τους. 
Δεν είναι σπάνια και τα σχολεία που ακολουθούν ένα μείγμα των δύο συστημάτων, με συνηθισμένη μορφή αυτή του EYFS στα προσχολικά τμήματα και του IB στα τμήματα για παιδιά άνω των 5 ετών.

Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στο πρόγραμμα ΙΒ καθότι είναι αυτό που ακολουθούν στην πλειονότητά τους αυτά τα σχολεία και το οποίο έχει συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας και κατάρτισης αλλα και συγκεκριμένο τρόπο πρόσληψης για το προσωπικό.





Η δομή του προγράμματος ΙΒ:

Το πρόγραμμα ΙΒ δημιουργήθηκε αρχικά και αναπτύχθηκε στην Ελβετία. Βασίζεται στην ιδέα της ενεργούς μάθησης μέσω του inquiry, δηλαδή της αναρώτησης γύρω απο μια θεματική ενότητα. 
Η βασική του φιλοσοφία είναι η κριτική σκέψη, το να ''μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις'', η αίσθηση του κοινού καλού και της προσφοράς αλλα και η δημιουργία μιας σφαιρικής και διαπολιτισμικής ιδεάς του κόσμου. 

Το πρόγραμμα σε γενικές γραμμές είναι θρησκευτικά ουδέτερο και βάσει της δικής μου εμπειρίας τείνει να μή διδασκει καθόλου διαφορετικές θρησκείες σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αγγλικού συστήματος οπου όλοι οι μαθητές γιορτάζουν όλες τις θρησκείες. Συχνά τα σχολεία θα διοργανώσουν Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις οπου οι μαθητές τραγουδούν τραγούδια για το χειμώνα ή να κάνουν  Πασχαλιάτικο egg hunt σχετικό με την άνοιξη αλλα δε δίνεται καθόλου έμφαση σε θρησκευτικά πρόσωπα ή παραμύθια. 

Δείτε πώς δείχνει αυτό το πρόγραμμα στην προσχολική και Δημοτική εκπαίδευση στο παρακάτω video:






Το πρόγραμμα ΙΒ χωρίζεται σε 3 μέρη αναλόγως της ηλικιακής ομάδας στην οποία απευθύνεται:

  • Primary Years Programme (PYP): Για μαθητές 3-12 ετών. Ο τομέας αυτός είναι παρόμοιος με αυτόν της Ελλάδας απο άποψης ηλικιακών ομάδων.  Χωρίζεται σε Pre-Kindergarten (μαθητές 4-5 ετών) και Kindergarten (5-6 ετών) ενώ στη συνέχεια οι μαθητές μεταβαίνουν στο Year 1 (Πρώτη Δημοτικού) και φοιτούν σε όλες τις τάξεις εως Year 6.  Η ηλικιακή ομάδα 3-4 ετών ονομάζεται σε πολλά απο αυτά τα σχολεία Junior Pre-Kindergarten ή Nursery. Ωστόσο αυτή η ηλικιακή ομάδα δεν υπάρχει σε όλα τα ΙΒ σχολεία ούτε εφαρμόζεται σε αυτή αυστηρά το αναλυτικό πρόγραμμα ΙΒ. 
  • Middle Years Programme (MYP): Για μαθητές 12-16 ετών.
  • Diploma Programme: Για μαθητές 16-19 ετών. Κατα την ολοκλήρωσή του οι μαθητές λαμβάνουν το IB Diploma που είναι αντίστοιχο σε απολυτήριο Λυκείου και είναι αναγνωρισμένο σε όλο τον κόσμο και δεκτό απο όλα τα Πανεπιστήμια.
  • Career Related Programme: Επαγγελματικό πρόγραμμα σπουδών IB.

Βασική γλώσσα διδασκαλίας είναι τα Αγγλικά. 
Κατα περιπτώσεις ενδέχεται τα σχολεία να είναι δίγλωσσα με βάση τη γλώσσα της χώρας στην οποία βρίσκονται. 

Τα ΙΒ σχολεία λαμβάνουν accreditation απο το διεθνή οργανισμό IB. Η λειτουργία του οργανισμού αυτού είναι παρόμοια με αυτή του OFSTED καθότι για να μπορέσει ένα σχολείο να συνεχίσει την αναγνώρισή του ως ΙΒ school πρέπει να περνάει συνεχώς τα accreditation inspections. 
Όταν ένα σχολειο έχει λάβει accreditation σε όλες του τις ηλικιακές ομάδες απο τον οργανισμό ΙΒ τότε λέγεται IB World School, που σημαίνει οτι το σχολείο φέρει επίσημα τον τίτλο. 
Κάποα σχολεία ακολουθούν το πρόγραμμα ΙΒ χωρίς απαραίτητα να είναι IB World Schools. 




Πρόσληψη:

Η πρόσληψη σε αυτά τα σχολεία γίνεται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο που μπορεί μάλιστα και να διαφέρει απο σχολείο σε σχολείο. Ένας εκπαιδευτικός για να προτιμηθεί απο τα σχολεία αυτά πρέπει να έχει πολλά και διαφορετικά προαπαιτούμενα, όχι όμως απαραιτήτως όλα μαζί.  


Σε γενικές γραμμές τα βασικά προαπαιτούμενα για έναν εκπαιδευτικό ωστε να προτιμηθεί απο ένα ΙΒ σχολείο είναι:

  • Να έχει φοιτήσει σε ΙΒ σχολείο ή να έχει κάνει κάποιο πρόγραμμα σπουδών στη διεθνή εκπαίδευση με έμφαση στο πρόγραμμα ΙΒ. Εναλλακτικά αν ο εκπαιδευτικός δεν έχει κάτι απο τα παραπάνω μπορεί να έχει εκπληρώσει ένα αντίστοιχο μεταπτυχιακό πρόγραμμα (όπως TESOL ή TEFL) ή να έχει ολοκληρώσει πρόγραμμα σπουδών IB Teacher Award.

  • Nα έχει διδακτική εμπειρία σε ΙΒ σχολείο. Το να έχει ωστόσο φοιτήσει ο εκπαιδευτικός σε ένα τέτοιο σχολείο μπορεί επίσης να θεωρηθεί σημαντική εμπειρία. 

  • Να μιλά τα Αγγλικά είτε ως πρώτη γλώσσα είτε σε επίπεδο native. Πολλά Ευρωπαϊκά σχολεία ΙΒ απαιτούν απλώς άριστη γνώση της γλώσσας και διδακτική εμπειρία στα Αγγλικά. Ωστόσο κάποια άλλα όπως-απο την εμπειρία μου- αυτά στην Κορέα και το Μεξικό δέχονται μόνο άτομα που να κατάγονται ή να έχουν διαβατήριο απο Αγγλόφωνη χώρα (Αμερική, Βρεττανία, Αυστραλία, Νότια Αφρική, Καναδά κλπ). 



Εργασιακές συνθήκες και προοπτικές καριέρας:

Καθότι τα σχολεία ΙΒ είναι ιδιωτικής φύσης και υπάγονται σε διαφορετικές χώρες το καθένα, συχνά αντικατοπτρίζουν τη δομή της κοινωνίας στη χώρα υποδοχής τους.

Ενώ στα σχολεία αυτά υπάρχει κάποια κινητικότητα και πιθανότητα προαγωγής απο απλός εκπαιδευτικός σε Διευθυντής, η κινητικότητα είναι πολύ λιγότερη σε σχέση με αυτή των κρατικών ή ιδιωτικών σχολείων ή παιδικών σταθμών.

Οι διευθυντές τείνουν να μένουν στις θέσεις τους ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι γνωριμίες παίζουν σημαντικό ρόλο για την πρόσληψη προσωπικού. 




Σε γενικές γραμμές το να διδάξει ένας εκπαιδευτικός σε τέτοια σχολεία μπορεί να τον ωφελήσει με διαφορετικό τρόπο απο αυτόν της προαγωγής και της ανέλιξης. 
Μια τέτοια εμπειρία ανοίγει το δρόμο στον εκπαιδευτικο ωστε να ταξιδέψει σε πολλές χώρες, να δει πολιτισμούς αλλα και να ζήσει με διαφορετικούς τρόπους. 

Μέχρι στιγμής ενώ υπάρχουν πολλά ΙΒ σχολεία ανα τον κόσμο, μεγάλη ζήτηση σε προσωπικό δείχνουν να έχουν τα σχολεία σε Αραβικές χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι θέσεις εργασίας για τέτοια σχολεία δημοσιεύονται στην κεντρική σελίδα του ΙΒ εδώ ενώ κάποια γραφεία όπως το TIC αναλαμβάνουν το recruitment προσωπικού και την τοποθέτησή του σε τέτοια σχολεία ανα τον κόσμο.

Σε αντίθεση με άλλους τομείς, η συνέντευξη στις περισσότερες περιπτώσεις για δουλειά σε τέτοια σχολεία γίνεται μέσω skype. Συνήθως τα σχολεία καλύπτουν τα αεροπορικά εισητήρια ενώ  κάποια σχολεία ΙΒ όπως αυτό της Μαλαισίας καλύπτει και τη διαμονή.


Αν σας ενδιαφέρει μια τέτοια ευκαιρία διδασκαλίας θα πρέπει να έχετε υπ'οψιν σας οτι για να προτιμηθείτε θα πρέπει να γνωρίζετε το πρόγραμμα ΙΒ, να έχετε μια σεβαστή προϋπηρεσία είτε διδάσκοντας το ΙΒ είτε διδάσκοντας στα Αγγλικά αλλα και να μπορείτε να αποδείξετε οτι τα Αγγλικά σας είναι σε επίπεδο native. 
Οι μελλοντικοί εργοδότες θα κοιτάξουν επίσης για πτυχία απο Αγγλόφωνα προγράμματα ή Πανεπιστήμια ενώ το ποσοστό έμπειρων Αγγλόφωνων Δασκάλων που κάθε χρόνο ζητά ευκαιρίες σε σχολεία ΙΒ είναι τεράστιο. 
Επίσης θα προτιμήσουν άτομα με IB Teacher Award. Πληροφορίες θα βρείτε εδώ. 

Η διδακτική εμπειρία σε Βρεττανικά σχολεία συχνά δεν προτιμάται εκτός αν το σχολείο εφαρμόζει το Βρεττανικό σύστημα. Ωστόσο αν έχετε διδακτική εμπειρία στην Αγγλία σίγουρα μπορείτε να κάνετε ένα boost με εθελοντισμό σε κάποιο ΙΒ σχολείο ή λαμβάνονται παραπάνω κατάρτιση.

Αν θέλετε να αποκτήσετε εμπειρία εντός Ελλάδας, πολλά σχολεία της Αθήνας εφαρμόζουν το πρόγραμμα ΙΒ και ενδέχεται να είναι ανοιχτά στον εθελοντισμό.




Τέλος να θυμάστε οτι όπως κάθε εύρεση θέσης απο απόσταση, έτσι και αυτές οι θέσεις μπορεί να ανοίξουν το δρόμο για απατεώνες και εκμεταλλευτές. 

Μή δεχτείτε καμία θέση σε σχολείο που αρνείται να σας καλύψει τα αεροπορικά εισητήρια και που δεν έχει επίσημη σελίδα ή που αρνείται να απαντήσει στις ερωτήσεις σας. Αποφύγετε να δώσετε χρήματα σε οποιοδήποτε γραφείο ενώ προσπαθήστε πάντα να ελέγχετε τα reviews απο άλλους Δασκάλους για σχολεία που σας ενδιαφέρουν ωστε να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις. 

Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.

Wednesday, 15 February 2017

Το προσωπικό Portfolio και 6 λόγοι για να το φτιάξετε!



Κάποιες φορές όταν έχεις περάσει ένα σημαντικό ποσοστό της εργασιακής- και γενικότερα ενήλικης- εμπειρίας σου στην αναζήτηση ή στη βελτίωση της εργασίας σου,
κάποιες τεχνικές στις οποίες κατέφυγες μπορεί να σου φαίνονται αυτονόητες σε τέτοιο σημείο που μπορεί να μην τις αναφέρεις ποτέ στους άλλους.

Η δημιουργία ενός προσωπικού portfolio, ήταν για εμένα μια απο αυτές. 


Προσωπικά κατέφυγα για πρώτη φορά στη  δημιουργία portfolio στην ηλικία των 24 ετών, ειδικά αφότου αποφάσισα να αφήσω για λίγο τα Nurseries της Αγγλίας και να προσπαθήσω για μια θεση σε κάποιο Αγγλόφωνο σχολείο της Αθήνας. 
Θυμάμαι οτι τότε θεώρησα απόλυτα λογικό πολλά απο τα Αγγλόφωνα σχολεία στην Ελλάδα να μη χρησιμοποιούν το EYFS, ή ακόμη περισσότερο να μη γνωρίζουν τί συμβαίνει στα Αγγλικά Nurseries. Επομένως ένα προσωπικό αρχείο με δείγματα της δουλειάς μου θα ήταν απαραίτητο. 

Τελικά η ιδεά στέφθηκε με επιτυχία. Οι μελλοντικοί μου εργοδότες εκτίμησαν πολύ το portfolio και μου έδωσαν τη θέση, στην οποία έμεινα για ένα χρόνο αλλα αυτό είναι μια άλλη ιστορία.... 
Θα σας τη διηγηθώ κάποια άλλη στιγμή. 





Απο τότε η καριέρα μου είχε πολλά σκαμπανεβάσματα και πολλές εναλλαγές. 
Απο Nursery Nurse σε Room Leader, απο Room Leader σε Nursery Teacher, απο Nursery Teacher σε Supply, απο Supply σε μόνιμη στον κρατικό τομέα. 
Και κάθε φορά το να αποδείξω τη δουλειά μου ήταν απαραίτητο. Επομένως το να συλλέγω δείγματα της δουλειάς μου και να τα παρουσιάζω σε μελλοντικούς εργοδότες ήταν βασικό κομμάτι της ρουτινας κάθε συνέντευξης.

Ωστόσο ποτέ δε φαντάστηκα οτι το προσωπικό portfolio δεν ήταν κάτι αυτονόητο για όλους και οτι ενδέχεται άλλοι συνάδελφοι να μην έχουν φανταστεί τη σημασία του. 

Η ιδέα οτι ίσως έπρεπε να σας το αναφέρω ήρθε χθες (ναι, χθες!) κατα τη διάρκεια ενός ήσυχου καφέ στο σπίτι μου με μια φίλη. 
Ξαφνικά μου είπε:
''Είδα μια SEN Coordinator και ξέρεις τί μου είπε? Θα το βρεις χρήσιμο και ίσως να θες να το βάλεις στο Blog. Είναι σημαντικό σε κάθε συνέντευξη να έχεις ένα portfolio με τη δουλειά σου''. 


Η απάντησή μου, σχεδόν αυτοματισμένη, ήταν:''Μα δε το ήξερες αυτό? Νόμιζα οτι ήταν αυτονόητο''. 

Τελικά όμως ο καθένας μας κάνει διαφορετικούς συνειρμούς και η πορεία της δουλειάς του τον κάνει να εξελίσσει δικούς του μηχανισμούς που δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτούς ενός άλλου ατόμου. 

Kαι τελικά για να μην σας τα πολυλογώ (άλλο), καταλήξαμε στο οτι πρέπει να σας μιλήσω για το Portfolio. 





Ας αρχίσουμε λοιπόν απο το βασικό:

Τί είναι το portfolio?

Το portfolio είναι -στη δική μας περίπτωση- ένα αρχείο σε μορφή φακέλου στο οποίο συλλέγουμε σημαντικά δείγματα της δουλειάς μας. 
Τα δείγματα αυτά μπορεί να είναι δείγματα displays ή θεματικων ενοτήτων που έχουμε καλύψει, δείγματα γραφής, ανάγνωσης ή μαθηματικών που έχουμε διδάξει, δείγματα ομαδικών δραστηριοτήτων ή/και φωτογραφίες κ.α.

Το portfolio μπορεί να έχει είτε μορφή φωτοτυπιών τοποθετημένων σε χάρτινο φάκελο, είτε μορφή πλαστικού φακέλου με διάφανα ''sleeves'' στα οποία μπορείτε να τοποθετήσετε τα δείγματά σας. Σε γενικές γραμμές στο δικό μας τομέα δεν υπάρχει μια γενική γραμμή για το πως θα έπρεπε να δείχνει ένα portfolio και ο καθένας μπορεί να επιλέξει τη μορφή που προτιμά.

Στις διάφορες αγγελίες εργασίας, είτε πρόκειται για θέσεις Nursery Nurse είτε για διδακτικές θέσεις σε σχολεία,  σπάνια θα δείτε να ζητάται ανοιχτά η κατοχή portfolio. 
Μάλιστα κατα τη διάρκεια της συνέντευξης δε θα σας ζητήσουν σχεδόν ποτέ κάτι τέτοιο. 
Ωστόσο το να έχετε μαζί σας το portfolio αντιμετωπίζεται με πολύ μεγάλη θετική διάθεση και μπορεί να ενισχύσει τις πιθανότητές σας για πρόσληψη.






Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά λόγους για τους οποίους μπορεί να σας βοηθήσει ένα portfolio.



1. Ενίσχυση της εικόνας σας αν είστε νέοι στην Αγγλία ή χωρίς εμπειρία στο EYFS. 

Το UK experience και η γνώση στο EYFS θα είναι
 το πρώτο το οποίο θα κοιτάξει ένας Άγγλος εργοδότης. Συνήθως οι εργοδότες στην Αγγλία, εκτός αν είναι Έλληνες και έχουν μεγαλώσει στην Ελλάδα, δε θα έχουν την παραμικρή ιδεά για το πώς λειτουργούν τα Ελληνικά Νηπιαγωγεία. Επομένως το να τους παρέχετε οπτικό υλικό με τις δραστηριότητες που έχετε κάνει με τα παιδιά μπορεί να τους δώσει μια καλή ιδεα και να τους πείσει οτι ακόμη και χωρίς UK experience, μπορείτε να αναπεξέλθετε στις ανάγκες της θέσης.

2. Μετάβαση στη διδασκαλία.

Οι περισσότεροι Έλληνες Νηπιαγωγοί τον πρώτο καιρο καταφεύγουν αναγκαστικά σε θέσεις Nursery Nurse ωστε να ξετρίψουν με τα Αγγλικά αλλα και το εκπαιδευτικό σύστημα. Κάνοντας τη μετάβασή σας απο κάποιο Day Nursery σε θέση Δασκάλου, το πιθανότερο είναι τον πρώτο καιρό να αντιμετωπιστείτε με καχυποψία. 

Σαν ένα άτομο που έχει δουλέψει και στους δύο τομείς (Nurseries και σχολεία) γνωρίζω οτι οποιοσδήποτε Nursery Nurse με Q.T.S. και εμπειρία σε Day Nurseries, έχει  δουλέψει το EYFS σε ίσο ή μεγαλύτερο βαθμό απο αυτόν ενός Δασκάλου και επομένως δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που να μην είναι ικανός να κάνει σε μια Reception Class ή Nursery Class (ίσως εκτός απο τον τομέα γραφής, Phonics και Maths). 

Ωστόσο ο μέσος διευθυντής ή προιστάμενος σε σχολείο τις περισσότερες φορές δε θα το πιστεύει αυτό και θα χρειαστεί να τον πείσετε. Το να έχετε ένα portfolio θα σας βοηθήσει να εξηγήσετε στο μελλοντικό σας εργοδότη οτι παρά την έλλειψη διδακτικής εμπειρίας έχετε ήδη εκπληρώσει τις ανάγκες του ρόλου αυτού και είστε ικανοί να διδάξετε με επιτυχία. 

3.  Ενίσχυση της διδακτικής σας εμπειρίας

Αν σκοπεύετε να αλλάξετε σχολείο, το να αποδείξετε με ποιον τρόπο ενισχύσατε το attainment των προηγούμενων μαθητών σας σε English και Maths θα είναι το βασικό που θα θελήσει να μάθει οποιοσδήποτε προϊστάμενος. 
Το να έχετε δείγματα του ''πριν και μετά'' των μαθητών σας σε γραφή, ανάγνωση και μαθηματικά, αλλα και δείγματα των στατιστικών των μαθητών σας σε σχέση με τα national statistics θα βοηθήσει να αποδείξετε οτι μπορείτε να προσφέρετε outstanding practice.


4. Απόδειξη των προσωπικών σας ταλέντων και ικανοτήτων.

Μέσα απο ένα portfolio ο εργοδότης θα καταφέρει να δεί στην πράξη τυχόν ξεχωριστές ικανότητες και ταλέντα που μπορεί να έχετε. Τί είναι αυτό που μπορείτε να κάνετε πολύ καλα? Εξαιρετικά displays? Καταπληκτικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες? Μουσικοκινητική αγωγή? Μαγειρική? Πολύ καλή οργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομων? Kάποιο άλλο ταλέντο που δε μπορεί να αποδειχθεί διαφορετικά?
Το porτflolio θα σας βοηθήσει να αποδείξετε τέτοιες ικανότητες. 
Για παράδειγμα κάποτε είχα φτιάξει ένα πολύ όμορφο small world tray με το παραμύθι της Goldilocks με αληθινό porridge, κάτι το οποίο λάτρεψαν τα παιδιά. Το γεγονός οτι το έβγαλα φωτογραφία έδειξε στον εργοδότη την πραγματική του εικόνα, κάτι που μπορεί να μην τον  έπειθε αν απλώς έλεγα ''φτιάχνω ωραία small world''.




5. Απόδειξη οργανωτικότητας και πραγματικού ενθουσιασμού για τη θέση.

Το να έχετε μαζί σας ένα προσωπικό portfolio και να το προσφέρετε στον εργοδότη (είτε σας το ζητήσει είτε όχι) δείχνει μια ξεκάθαρη εικόνα οργανωτικού και υπεύθυνου ατόμου που έχει αφιερώσει χρόνο στην επαγγελματική του πορεία και που προετοιμάστηκε για τη συνέντευξη. 
Επίσης κάτι τέτοιο δείχνει οτι είστε ενθουσιώδης για το επάγγελμά σας και θέλετε πραγματικά τη θέση. 
Ένας εργοδότης θα προτιμήσει άτομα που δείχνουν θέληση και εργατικότητα και που θέλουν να εξελιχθούν και να προσφέρουν στην επιχείρηση. 

Και τέλος............

6. Ενισχυση της εικόνας σας αν δεν έχετε καθόλου προϋπηρεσία ή επαρκείς συστάσεις στον τομέα.

Πολλοί συνάδελφοι έρχονται στην Αγγλία αμέσως αφότου ορκιστούν. Αυτό σημαίνει οτι έχουν ως μοναδική εμπειρία την πρακτική τους, απο την οποία πολλές φορές δεν είναι εύκολο να αποκομίσουν συστάσεις.
Η κατοχή ενός portfolio με δείγματα δραστηριοτήτων που έχετε κάνει με τα παιδιά κατα τη διάρκεια της πρακτικής σας μπορεί να καλύψει την έλλειψη εμπειρίας ή συστάσεων και να σας εδραιώσει στην πρώτη σας θέση. 

Απο τα παραπάνω θα καταλάβατε οτι όχι απλώς προτείνω αλλα σας το θέτω ως προσωπικό στόχο να φτιάξετε ένα porfolio, είτε είστε έμπειροι Teachers είτε άπειροι νέοι μετανάστες που χρειάζεστε μια θέση για να ξεκινήσετε. 





Πρίν όμως κλείσω το κεφάλαιο portfolio, παρακάτω θα βρείτε μερικές βασικές συμβουλές για τη δημιουργία του. 


  • Aν είστε ακόμη στην Ελλάδα και δεν καταφέρατε να συλλέξετε δείγματα κατα την πρακτική σας, προτείνω να κάνετε έναν ημερήσιο εθελοντισμό στο πλησιέστερο κρατικό ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο σας και να συλλέξετε δουλειά απο τα παιδιά. 

  • Αν προσπαθείτε να μεταβείτε στη διδασκαλία, το μειονέκτημά σας είναι η έλλειψη δραστηριοτήτων γραφής, ανάγνωσης και μαθηματικών. Τα περισσότερα Nurseries ασχολούνται ελάχιστα με τη γραφη σε σχεση με τα σχολεία, ενώ στα σχολεία απο την ηλικία των 3.5 ετών αναμένεται να παιδιά να γράφουν όχι μόνο τα ονόματά τους, αλλα ολόκληρες προτάσεις και παραμύθια! Αν λοιπον δεν εχετε καταφερει να κανετε κατι τετοιο στο δικο σας Nursery τότε τρέξτε να βρειτε 2-3 προχωρημένα παιδιά και βάλτε τα να γράψουν ένα caption π.χ. the girl is sad κλπ.

  • Σύμφωνα με το κρατικό curriculum, τα παιδιά με το τέλος της Reception class πρέπει να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση με μονοψήφιους αριθμούς, να μπορούν να κάνουν halving, sharing αλλα και doubling μονοψήφιων αριθμών. Επομένως συλλέξτε όσα περισσότερα δείγματα τέτοιου είδους μπορείτε. 

  • Η ανάγνωση παίζει σημαντικό ρόλο στα σχολεία. Συμπεριλάβετε αποδεικτικά στοιχεία ανάγνωσης με τα παιδιά ή προς τα παιδιά.

  • Συμπεριλάβετε αποδεικτικά στοιχεία οτι διδάξατε Phonics.

  • Μη ξεχάσετε να συλλέξετε δείγματα του τρόπου με τον οποίο δουλεύετε με το EYFS, π.χ. observations, planning κλπ.


  • Προσωπικά συμπεριλαμβάνω στο portfolio μου βεβαιώσεις απο επιπλέον training που έχω κάνει στην Αγγλία, π.χ. safeguarding, first aid, EYFS training κ.λ.π. Eπίσης συμπεριλαμβάνω επιπλέον σημαντικές βεβαιώσεις, π.χ. την πιστοποίηση Βρεφικού Μασάζ που παρακολούθησα στο παρελθόν.

  • Τοποθετείτε πάντα στο portfolio σας την πιο ανανεωμένη τελευταία version του βιογραφικού σας. Ο εργοδότης το έχει δει ήδη, αλλα το ζητούν ξανά σε κάθε συνέντευξη!



Τέλος να προσθέσω οτι προσωπικά προτιμώ πλαστικούς φακέλους με διαφανή sleeves σαν αυτόν της φωτογραφίας αλλα δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος διατήρησης ενός portfolio, τουλάχιστον όχι στον τομέα μας. 
Χρησιμοποιήστε αυτόν που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και φροντίστε το portfolio σας να είναι καθαρό, περιποιημένο,  οργανωμένο και επαγγελματικό.


Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.

Tuesday, 10 January 2017

Tα πέντε αγαπημένα μου διαδραστικά παιχνίδια





Μπορεί να μην είμαι φίλος της υπερβολικής χρήσης της τεχνολογίας στην τάξη, αλλα θα το παραδεχτώ: Η χρήση ICT μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική στην υποστήριξη των μαθητών στη γλώσσα, τη γραφή και την ανάγνωση. 

Στις μέρες μας δύσκολα θα συναντήσετε παιδί προσχολικής αγωγής που δεν έχει πιάσει στα χέρια του iPad ή που δεν έχει παίξει με το smartphone της μαμάς του. 

Και γιαυτό το λόγο η κατανόηση που έχουν τα σημερινά παιδιά για τις ηλεκτρονικές εφαρμογές είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή, τουλάχιστον σε σύγκριση με εμάς που το μόνο που είχαμε ήταν το παλιό 90s κασετόφωνο στο οποίο ηχογραφούσαμε με τις ώρες τη φωνή μας. 

Στην Αγγλία ο τομέας ICT αποτελεί έναν απο τις βασικές περιοχές μάθησης του EYFS αλλά και του KS1/KS2 curriculum. Μέχρι το τέλος της Reception Class οι μαθητές αναμένεται να μπορούν να χρησιμοποιήσουν Cd Players, iPads αλλα και να παίξουν μόνα τους απλά παιχνίδια σε ένα Laptop. 


Λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών με αυτισμό, η τεχνολογία συχνά έρχεται να αντικαταστήσει για μερικούς μαθητές, τις ομαδικές δραστηριότητες και να τους βοηθήσει να εξασκηθούν στην αρίθμηση και την ανάγνωση χωρίς το άγχος που μπορεί να τους δίνει μια θορυβώδης τάξη με παιδιά.

Σε μια Αγγλική τάξη ενός οποιουδήποτε κρατικού σχολείου, πάντα θα βρείτε Interactive Whiteboard, δηλαδή διαδραστικό πίνακα διδασκαλίας συνδεδεμένο με τον υπολογιστή της τάξης σας. Ο πίνακας αυτός χρησιμοποιείται απο το Δάσκαλο διαρκώς τόσο για τη διεξαγωγή του μαθήματος όσο και για την παρακολούθηση video και flipcharts. 
Στις μέρες μας όλο και περισσότερα ιδιωτικά Day Nurseries εχουν αρχίσει να κατανοούν τη σημασία ενός τέτοιου πίνακα και έχουν αρχίσει να τους αγοράζουν για τις τάξεις τους. 




Η θετική πλευρά των διαδραστικών παιχνιδιών είναι οτι οι μαθητές μπορούν να τα παίξουν μονοι τους χρησιμοποιώντας το ειδικό στυλό πάνω στον πίνακα. Τέτοια παιχνίδια μπορούν να ενισχύσουν τη διδασκαλία σας και να βοηθήσουν στην εξέλιξη των μαθητών σας με βάση τις ανάγκες τους.

Προσωπικά χρησιμοποιώ διαρκώς τέτοιες εφαρμογές στην τάξη μου, ειδικά για την υποστήριξη των μαθητών με προβλήματα αρίθμησης και ανάγνωσης. 

Παρακάτω θα δείτε τις πέντε πιο αγαπημένες μου-κυρίως διαδραστικές- εφαρμογές και τους λόγους για τους οποίους τους προτιμώ καθημερινά.
Κάποιες απο αυτές- όχι όμως οι περισσότερες- μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε tablet.




1. Phonicsplay

Η σελίδα Phonics Play έχει μια σειρά απο διαδραστικά παιχνίδια Phonics για να βοηθήσει τους μαθητές στην ανάγνωση. Είναι βασισμένη στο κρατικό σύστημα διδακτικής ανάγνωσης Letters and Sounds και είναι χωρισμένη στα διαφορετικά επίπεδα εκμάθησης γραμμάτων (Phases) που αποτελούν τη μέθοδο. 
Καθότι η σελίδα έχει και paid membership, για να χρησιμοποιήσετε τα δωρεάν παιχνίδια πρέπει να επιλέξετε ''Free Phonics Play'' και στη συνέχεια να επιλέξετε το Phase και το παιχνίδι που θέλετε, οπως θα δείτε παρακάτω. 









=
Συνηθως τα παιδιά ενός ικανοποιητικού επιπέδου σε μια Reception Class ξεκινούν απο το Phase 2 και τα πιο προχωρημένα μπορούν να διαβάσουν κάποιες λέξεις Phase 3. 
Το Phase 1 της μεθόδου δεν αφορά καθόλου ανάγνωση γραμμάτων, αλλα βασίζεται σε περιβαλλοντικούς ήχουν και μίμηση, κάτι που σε αυτή τη μέθοδο διδάσκεται στη Nursery Class και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε παιδιά ηλικίας 3-4 χρονών. 

Το εξαιρετικό της μεθόδου είναι οτι βασίζεται στην ανάγνωση real words και ''nonsense words'', κάτι που τα παιδιά θα χρειαστεί να κάνουν στις εξετάσεις SATS στη βαθμίδα Key Stage 1.
Aπο τα παιχνίδια της σελίδας, το αγαπημένο μου είναι το treasure game και το χρησιμοποιώ στην τάξη μου κάθε μέρα. 






2. Topmarks

Η σελίδα Topmarks έχει άπειρες μαθησιακές διαδραστικές  επιλογές, αλλα κατα τη γνώμη μου το δυνατό της σημείο είναι τα παιχνίδια αρίθμησης και γενικά των μαθηματικών για παιδιά προσχολικής ηλικίας. 

Έχει μια σειρά απο ιδανικά παιχνίδια αντιστοίχισης αντικειμένων με αριθμούς καθώς και number ordering. Όταν τη χρησιμοποιήσετε βεβαιωθείτε οτι έχετε πατήσει το ''Early Years'' και στις δύο επιλογές του search. 





Ωστόσο ενδέχεται κάποια παιχνίδια για μεγαλύτερα παιδιά να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις προσχολικές τάξεις όπως το Plant Growing Game  οπου οι μαθητές βοηθούν ένα φυτό να μεγαλώσει δίνοντάς του ήλιο και νερό. 





Απο δραστηριότητες μαθηματικών, αγαπημένες μου είναι το  3 Bears που βασίζεται στην κατανόηση μεγεθών, και το  Underwater Counting που βασίζεται στην κατανόηση αριθμών και αντιστοίχισή τους με αντικείμενα.  Eπίσης η δραστηριότητα pattern shapes δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν repeating patterns με σχήματα και χρώματα. 






3. Πλατφόρμα J2E

Η πλατφόρμα  http://www.j2e.com/jit5 είναι απο τις πιο εξαιρετικές στον τομέα της καθότι δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μάθουν γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά και φυσική μέσα απο διαδραστικά παιχνίδια που βοηθούν την κριτική σκέψη και προωθούν τη δημιουργικότητα.
Ωστόσο για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή θα πρέπει να έχετε λογαριασμό LGFL (London Grid For Learning), κάτι που δίνεται σε εκπαιδευτικούς σχολείων σε μόνιμες θέσεις. 







4. 5 a day


H σελίδα 5-a-day περιλαμβάνει μια σειρά απο video φυσικής άσκησης πέντε λεπτών, κατάλληλα για παιδιά 3-7 ετών. Είναι ιδανική για εκμάθηση συγχρονισμού αλλα και για ανάπτυξη gross motor skills. Τα video περιλαμβάνουν διαφορετικά κουστούμια, ενώ πολλά απο αυτά δίνουν εντολές σε διαφορετικές γλώσσες. Για να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή, συνήθως πρέπει να την αγοράσετε ή να την αγοράσει το σχολείο σας. Ωστόσο προσφέρουν και free trial, ενώ στο youtube θα βρείτε και μερικά ολόκληρα video της μεθόδου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας, σαν αυτό που βλέπετε παρακάτω. 




Τα video 5-a-day μπορούν να χρησιμοποιηθούν

  • Το πρωί, όταν τα παιδιά φτάνουν στο σχολείο
  • Στο τέλος της ημέρας για χαλάρωση
  • Σαν ενδιάμεση δραστηριότητα μεταξύ διαφορετικών subjects, π.χ. μετά τα Phonics και πρίν τα Μαθηματικά
  • Σαν δραστηριότητα ανάγκης όταν τα παιδιά έχουν υπερκινητικότητα, ωστε να τα βοηθήσει να ηρεμήσουν, ή όταν έχουν καθίσει στο χαλί για πολλή ώρα.
  • Ως αντικατάσταση σε μια δραστηριότητα P.E. σε μια ώρα ανάγκης.
  • Αν χρειάζεστε χρόνο να προετοιμάσετε την τάξη ή μια δραστηριότητα και δεν έχετε βοήθεια απο άλλους ενήλικες. 

Προσωπικά χρησιμοποιω το 5-a-day κάθε πρωί όταν οι μαθητές μου τελειώνουν τα Phonics, ωστε να τους απασχολήσει μέχρι να είμαστε όλοι έτοιμοι για την επόμενη δραστηριότητα. 

Αγαπημένο μου video είναι το παρακάτω video χαλάρωσης:






5. Crickweb

H σελίδα Crickweb περιλαμβάνει μια σειρά απο διαδραστικά παιχνίδια όλων των ειδών για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.


Αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι τα παιχνίδια με οδηγίες που είναι ιδανικά για παιδιά που δε μιλούν καλά Αγγλικά ή που δε γνωρίζουν καθόλου τη γλώσσα.



Τα παιχνίδια της σελίδας περιλαμβάνουν δραστηριότητες με βάση τον καιρό, την αρίθμηση, την εκμάθηση ήχων αλλα και χρωμάτων. 

Προσωπικά χρησιμοποιώ τη σελίδα για τους μαθητές μου που δε μιλουν Αγγλικά ωστε να συνηθίσουν τη γλώσσα και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν κάποιες λέξεις και εκφράσεις. 


Τέλος, με μια καλή έρευνα στο internet μπορείτε να βρείτε περισσότερες εφαρμογές. 

Αποφύγετε το Sparklebox καθότι έχει συνδεθεί με κύκλωμα παιδεραστίας στο παρελθόν (ακόμα θυμάμαι τα σχολεία που κατέβασαν μανιωδώς όλα τα resources που είχαν απο τη σελίδα όταν τα απαγόρευσε ο OFSTED)!

Ελπίζω αυτές οι εφαρμογές να σας βοηθήσουν να προωθησετε τη μάθηση των παιδιών σας στο σχολείο ή στο Nursery σας.



Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.

Saturday, 7 January 2017

Η διαδικασία της διόρθωσης σε μια Αγγλική τάξη (Marking)




Marking, όπως ξέρετε, σημαίνει διόρθωση.

Συγκεκριμένα σημαίνει η διόρθωση που κάνει ο εκάστοτε δάσκαλος στα γραπτά και τις εργασίες των μαθητών του με σκοπό να προωθήσει την επιπλέον κατανόησή τους.



Οι μαθητές στα σχολεία της Αγγλίας, στην πλειονότητά τους εκπληρώνουν το σημαντικό μέρος  της ύλης στο σχολείο και δεν αναμένεται απο τους μαθητές να ''διαβάσουν στο σπίτι'', τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που συνηθίζεται στην Ελλάδα.
Η μάθηση και οι εργασίες λαμβάνουν χώρο μέσα στην τάξη και ο Δάσκαλος έχει πολύ λίγη ώρα ομιλίας και διδασκαλίας πριν οι μαθητές μεταβούν στα θρανία για να δουλέψουν. 

Σε μεγαλύτερες τάξεις της δευτεροβάθμιας συχνά θα δείτε τους μαθητές να εκπληρώνουν projects και εργασίες στο σπίτι, ειδικά ως μέρος του GCSE και A' Levels. Ωστόσο ειδικά στην προσχολική αγωγή και στις ηλικίες του Δημοτικού οι μαθητές δε λαμβάνουν παρα μόνο ένα εβδομαδιαίο homework για τα Αγγλικά και τα Μαθηματικά. 
Με τον ίδιο τρόπο οι μαθητές μιας προσχολικής ή δημοτικής τάξης σπάνια θα έχουν επιπλέον υποχρεωτική δουλειά στο σπίτι.

Ο βασικός λόγος είναι οτι οι μαθητές προέρχονται απο πολλά και διαφορετικά περιβάλλοντα: Παιδιά που ζουν σε ανάδοχες οικογένειες, παιδιά που ζουν με υπέργηρους παππούδες ή απλώς παιδιά των οποίων οι γονείς έχουν μόλις καταφτάσει και δε μιλούν ούτε μια λέξη στα Αγγλικά.

Επομένως ο Δάσκαλος μιας Αγγλικής τάξης πρέπει να βεβαιωθεί οτι φεύγοντας απο το σχολείο ο μαθητής δε θα έχει την ανάγκη της οικογένειάς του για να προοδεύσει και να κατανοήσει την ύλη.
Το homework που δίνεται στους μαθητές συχνά είναι απλό και έχει επαναλληπτική φύση ενώ στα περισσότερα σχολεία δίνεται μόνο μια φορά τη βδομάδα. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν το homework και επιβραβεύονται γιαυτό, ωστόσο το να μην κάνει το homework ένας μαθητής δεν επηρεάζει άμεσα τη μάθησή του. 

Με λίγα λόγια, η βασική διαφορά στην αντιμετώπιση της εκπαίδευσης και του Δασκάλου ανάμεσα στην Αγγλία και την Ελλάδα, είναι οτι στην Αγγλία η απόλυτη ευθύνη της προόδου ενός μαθητή ρίχνεται στο Δάσκαλο και οχι στο διάβασμα του μαθητή. Εαν ένας μαθητής έχει χαμηλές επιδόσεις τότε αυτός που θα κριθεί και θα ερωτηθεί θα είναι ο Δάσκαλος. 





Με τον ίδιο τρόπο η διόρθωση έρχεται να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα της καθημερινής διδασκαλίας. 
Δουλεύοντας σε μια Αγγλική τάξη, θα έχετε την ευθύνη της διόρθωσης όλων των γραπτών εργασιών που έχουν κάνει οι μαθητές στα Maths, Literacy και Science Books και αργότερα σε πολύ περισσότερα μαθήματα. 

Και παρά το οτι η λέξη ''διόρθωση'' ακούγεται απλή και εύκολη, η αλήθεια είναι οτι ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική.

Aρχικά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε οτι σε κάθε μάθημα υπάρχει ένα διαφορετικό Learning Objective, το οποιο πρέπει να είναι τυπωμένο και κολλημένο στα τετράδια των μαθητών πριν αρχίσουν να δουλεύουν στη συγκεκριμένη σελίδα. Κάποια σχολεια το αποκαλούν και L.I. (Learning Intention) ή W.A.L.T.( We Are Learning To)

Π.χ. WALT: Add using number zero. 

Στη συνέχεια και όταν ο μαθητής έχει ολοκληρώσει τη δουλειά του ακολουθεί η διόρθωση.




Tο κάθε Αγγλικό σχολείο ακολουθεί τη δική του γραμμή, δημιουργεί τα δικά του σύμβολα και χρησιμοποιεί διαφορετικά χρώματα στυλώ και μαρκαδόρων για το marking.

Ωστόσο ακολουθούν όλα τη γενική γραμμή του OFSTED.

Σύμφωνα με τον OFSTED, το marking στα βιβλία των παιδιών πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:


  • Να δίνει στο μαθητή ένα θετικό σχόλιο για τις ικανότητές του.
  • Να δείχνει στο μαθητή τί έκανε λάθος
  • Να δείχνει στο μαθητή next steps για να βελτιώσει τη δουλειά του στο μέλλον.
  • Να δίνει τη δυνατότητα ο μαθητής να απαντήσει στο marking γραπτά.
  • Να φαίνεται μέσα απο το marking στα βιβλία ενός μαθητή οτι ο μαθητής δεν επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο λάθος και οτι έχει μάθει απο τις διορθώσεις του Δασκάλου. 

Στο σχολείο μου  χρησιμοποιούμε μόνο δύο σύμβολα: 
Ένα αστεράκι και ένα συννεφάκι. Δίπλα στο αστεράκι λέμε στο μαθητή κάτι θετικό για τη δουλειά του, ενώ δίπλα στο συννεφάκι δίνουμε στο μαθητή ένα next step για να κανει τη δουλειά του καλύτερη.

π.χ.  στο παρακάτω γραπτό θα διόρθωνα ως εξής:





* Well done, you were able to use finger spaces independently.

Next time form your letter ''m'' correctly.



Στη συνέχεια η μαθήτρια θα απαντούσε στο marking σχηματίζοντας μερικές φορές το γράμμα ''m'' στο κάτω μέρος της σελίδας. Ιδανικά η μαθήτρια τώρα ξέρει να το σχηματίσει και στο μέλλον αυτό θα φανεί στα γραπτά της.

Παρακάτω θα δείτε και μερικά άλλα παραδείγματα διόρθωσης απο διαφορετικές τάξεις του Δημοτικού και διαφορετικούς Δασκάλους. Ωστόσο όπως προανέφερα το κάθε σχολείο μπορεί να εφαρμόζει πολύ διαφορετικές στρατηγικές marking.







Στο προηγούμενο σχολείο μου είχαμε επικολλημένη μια λίστα με σύμβολα στο τετράδιο των παιδιών, η οποία βρισκόταν πάντα κάτω απο κάθε Learning Objective.  

Στη συνέχεια ο Δάσκαλος έβαζε ένα τικ στα σύμβολα που αντιπροσώπευαν τα όσα είχε παραλείψει ο μαθητής στη δουλειά του, ενώ του αφήναμε και ένα θετικό σχόλιο. Στη συνέχεια ο μαθητής απαντούσε όπως περιέγραψα παραπάνω. 


Κάθε φορά που ο μαθητής δουλεύει είναι επίσης σημαντικό να σημειώνεται στο βιβλίο αν δούλεψε ανεξάρτητα (independently) ή με τη βοήθεια ενήλικα (with adult support) καθότι αυτό θα επηρεάσει σημαντικά το assessment του. 

Στις παρακάτω εικόνες θα δείτε μερικά παραδείγματα αυτών των tick lists:















Υπάρχουν και σχολεία που ενθαρρύνουν το μαθητή να βάλει ο ίδιος τικ στα σύμβολα που θεωρεί οτι έχει καταφέρει στη δουλειά του, ενώ ο Δάσκαλος αφήνει ένα θετικό σχόλιο και ζητά απο το μαθητή να απαντήσει. Ένα τέτοιο βλέπετε παρακάτω.




Κάποια σχολεία σημειώνουν τα εξής σύμβολα στα βιβλια των μαθητών με μερικές διαφοροποιήσεις:

  • LOA (Learning Objective Achieved)
  • LOPA (Learning Objective Partly Achieved)
  • LONA (Learning Objective Not Achieved)

Σε κάθε περίπτωση η διόρθωση των βιβλίων απο το Δάσκαλο είναι υποχρεωτική και πρέπει να γίνεται πριν το τέλος της κάθε βδομάδας. Τυχόν αμέληση στο marking μπορεί να σημανει κακή βαθμολογία ή ακόμη και απόλυση.

Αν δουλεύετε ή σκοπεύετε να δουλέψετε ως Supply Teacher, τότε σίγουρα το marking θα είναι κάτι που θα απαιτήσει απο εσάς ευελιξία και προσαρμοστικότητα καθότι κάθε μέρα θα πρέπει να διορθώνετε με έναν διαφορετικό τρόπο.

Και φυσικά το γεγονός οτι κάνετε μόνο ημερήσια κάλυψη δε σημαίνει οτι δε θα χρειαστεί να διορθώσετε τα γραπτά της διδασκαλίας σας!

Φτάνοντας σε ένα σχολείο φροντίστε να μάθετε αμέσως τον τροπο διόρθωσής του, ο οποίος μπορεί να βρίσκεται τοιχοκολλημένος στην τάξη. Επιπλέον μπορείτε να κοιτάξετε τις προηγούμενες διορθώσεις του μόνιμου Δασκάλου τον οποίο καλύπτετε και να πράξετε αναλόγως.

Μήν ξεχνάτε οτι σαν supply teachers βρίσκεστε (συνήθως) σε μια μεταβατική φάση της καριέρας σας και θέλετε να κάνετε καλή εντύπωση ωστε να εξασφαλίσετε μια long-term θέση. Επίσης το να κάνετε καλή εντύπωση στα σχολεία σημαίνει οτι θα σας καλέσουν ξανά όταν σας χρειαστούν.

Αν ξεκινάτε ή έχετε ξεκινήσει ήδη την καριέρα σας σε μακροχρόνια βάση, τότε σίγουρα θα είστε ήδη familiar με το αντικείμενο. Βάλτε τα δυνατά σας να μάθετε καλά τις απαιτήσεις του σχολείου σας και δε θα έχετε κανένα πρόβλημα.

Μην ξεχνάτε οτι 
  • Το κάθε σχολείο είναι ανοιχτό σε προτάσεις. Μή διστάσετε να προτείνετε κάποιο νέο σύστημα διόρθωσης στο σχολείο σας αν νομίζετε οτι είναι καλύτερο.
  • Ο τρόπος γραφής σας όταν διορθώνετε γίνεται παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά. Η γραφή σας θα πρέπει να είναι καθαρή, όμορφη και αν δυνατόν cursive (δείτε το άρθρο για το handwriting για περισσότερες πληροφορίες). Ακόμη και σε μια Reception Class, στη μέση της χρονιάς πολλά παιδιά θα είναι πλέον σε θέση να μπορούν να διαβάσουν τα όσα γράφετε.


Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.