Pages

Friday, 29 April 2016

Η μέθοδος Ruth Miskin για αρχάριους




Ειναι 8.00 το πρωι και μολις σας εχει καλεσει το Agency σας για daily supply.

Σηκωνεστε αμεσως απο το κρεβατι, γιατι για να ειμαστε ειλικρινεις κανενας Supply Teacher δεν ειναι ηδη ετοιμος και ντυμενος πριν τον παρουν τηλεφωνο (αλλα ας μεινει μεταξυ μας!), παιρνετε και εναν καφε απο το Cafe Nero (το αγαπημενο μου!), τον κατεβαζετε με ταχυτητα φωτος και φτανετε στο σχολειο.

Οπως ολα τα εκτακτα daily supply teaching, το προσωπικο του σχολειου ''καιγεται'' κυριολεκτικα. 
Κανεις δεν εχει το χρονο να σας εξηγησει το οτιδηποτε.
Μια βοηθος ερχεται, αφηνει στα χερια σας το Planning της ημερας, βαζει και το Password για να σας ανοιξει το ηλεκτρονικο Register και φευγει.

Τα παιδια εχουν ηδη σταθει στην ουρα απ'εξω και το κουδουνι ακουγεται πριν καν μαθετε απο πού βγαινετε στο προάυλιο. Ενώ τα παιδια ερχονται στην ταξη, εσεις  διαβαζοντας το Planning ενός άλλου Δασκαλου που δεν ειναι εκει να σας το εξηγησει, καλειστε να διδαξετε μια ταξη παιδιων για μια ολοκληρη ημερα.


Ώσπου ερχεται η στιγμη για τα Phonics. 
Το σχολειο διδασκει Ruth Miskin, σας το ειπε η βοηθος στην εισοδο. 
Εχετε ακουστα τη μεθοδο, γιατι σας την αναφερει συνεχως ολη η Αγγλία αλλα και η συναδελφος σας η Χριστίνα στο Blog. Ωστοσο οπως ολοι μας, δεν εχετε ακομη καταφερει να μαζεψετε τα 350£ για το training και δεν εχετε ιδεα πώς να διδαξετε τη μεθοδο. 
Διπλα σας πεταμενες καρτες, κοκκινες, πρασινες, ασπρες. Ενα πρασινο βατραχακι (!), βιβλια και τετραδια και εσεις προσπαθειτε να βγαλετε ακρη.

Ολοι μας εχουμε βρεθει σε αυτη τη θεση.
Και ολοι μας λιγο-πολυ θα θελαμε μια απλη εξηγηση για το πώς να ανταπεξελθουμε σε ενα τετοιο μαθημα χωρις να στεκομαστε αμηχανοι μπροστα σε μια ομαδα αγνωστων μαθητων.
Αυτο το αρθρο θα ειναι αφιερωμενο στο να σας δωσει μια γενικη εικονα για το βασικο σκελετο της μεθοδου, και για το πως να διδαξετε τη μεθοδο σε κατασταση εκτακτης αναγκης.

Θα ηθελα εδω να τονισω οτι δεν ειμαι πιστοποιημενη trainer της μεθοδου Ruth Miskin, ειμαι ωστοσο μια εμπειρη-εντος Αγγλιας- Εκπαιδευτικος που εχει διδαξει πλεον τη μεθοδο για τα τελευταια 2-3 χρονια.

Αυτο το αρθρο δε μπορει να θεωρηθει επισημη εκπαιδευση στη μεθοδο.

Ωστοσο μπορειτε να το χρησιμοποιησετε για να ενημερωθειτε, και για να μπορεσετε να χρησιμοποιησετε ολα αυτα τα resources μεσα στην ταξη σας διδασκοντας ενα απλο, αξιοπρεπες μαθημα με αυτοπεποιθηση.

Tί ειναι ομως η μεθοδος Ruth Miskin?

Η μέθοδος Ruth Miskin, γνωστη ως Read, Write Inc. ειναι μια μεθοδος διδακτικης γραφης και αναγνωσης η οποια ξεκινα απο την ηλικια των 4 ετων και φτανει εως τη Δευτερα Δημοτικου, οπου ιδανικα οι μαθητες γραφουν και διαβαζουν με ανεση και αποχωρουν απο το προγραμμα.
Δημιουργηθηκε απο τη Ruth Miskin οταν ηταν ακομη Δασκαλα, η οποια την εξελιξε και την τελειοποιησε στο Δημοτικο Σχολειο Cobi Nazrul του Λονδινου (εχω παει, και η τραγικη ειρωνια ειναι οτι το σχολειο δε χρησιμοποιει πια τη μεθοδο!).
Ο οργανισμος Ruth Miskin ειναι ιδιωτικος και  πουλαει τη μεθοδο στα σχολεια.
Εξαιτιας της περιπλοκης γραμματικης της Αγγλικης γλωσσας και των τοσων διαφορετικων ηχων και κανονων προφορας που δεν εχουν λογικη, η μεθοδος αυτη καταφερε να οργανωσει με λογικη τον τροπο κατανοησης τη Αγγλικης γλωσσας και εχει εξαιρετικα αποτελεσματα στα σχολεια που τη χρησιμοποιουν.
Γιαυτο το λογο, ειναι πλεον η πιο διαδεδομενη μεθοδος διδακτικης γραφης και αναγνωσης στην Αγγλια.


Διαβαζοντας αυτο το αρθρο ελπιζω να φυγετε με περισσοτερη αυτοπεποιθηση γνωριζοντας τί να κανετε σε μια ταξη που εφαρμοζει τη μεθοδο.


Αρχικα ας δουμε τα υλικά της μεθόδου:

  1. Speed Sounds, δηλαδη μεγαλες καρτες με τους ηχους
  2. Green Words, πρασινες μικρες λεξεις
  3. Red Words, κοκκινες καρτελες με λεξεις.
  4. Βιβλια τα οποια ξεκινουν τα παιδια μετα απο 3-4 μηνες διδασκαλιας φωνηματων. Ειναι γνωστα ως Ditties και ξεκινωντας απο τα κοκκινα, χωριζονται σε διαφορα χρωματα: 
  5. Red Ditty Books, Green Ditty Books.
  6. Alien words, δηλαδη καρτελες με μικρους εξωγηινους, με εγγεγραμμενες λεξεις που δε βγαζουν νοημα στα Αγγλικα (αυτες συνηθως τις ετοιμαζει ο δασκαλος).
  7. Μικροι λευκοι πινακες και γραμματα-μαγνητακια.

Δευτερον, ας δουμε τα φωνήματα στα οποια χωριζεται η μεθοδος (Speed Sounds):

Τα φωνηματα χωριζονται σε τρεις κατηγοριες: Set1, Set2 και Set3. Ενας μαθητης που εχει μολις ξεκινησει τη Reception Class θα ξεκινησει απο τους ηχους Set 1 και θα προχωρησει σταδιακα.
Ειναι σημαντικο να λαβουμε υπ'οψιν μας οτι το καθε φωνημα στη μεθοδο Ruth Miskin δεν αντιστοιχει σε ενα γραμμα, αλλα καποιες φορες μπορει να περιλαμβανει 2,3 ή 4 γράμματα, αλλα ακομη και 2-3 γράμματα διαχωρισμενα μεταξυ τους απο άλλο γράμμα, π.χ. στη λεξη home τα φωνήεντα o-e διαβαζονται ως ενας ηχος (όου). Έτσι όταν ο μαθητης διαβασει τη λεξη θα πει h-oe-m, home (δηλαδη χ-όου-μ, χόουμ). 
Στη φωτο αριστερα θα δειτε ολα τα Speed Sounds.

Τρίτον, πριν προχωρησω στο να σας δειξω τροπους να διδαξετε κάποια βασικα μαθηματα χρησιμοποιωντας αυτα τα υλικα, ας δουμε δυο βασικες εννοιες:

  • Blending: Ο όρος αυτος αναφερεται στην ικανοτητα ενος μαθητη να αναγνωρισει προφορικα τα φωνηματα και στη συνεχεια να τα συνδυασει ωστε να αναπαραγει προφορικα τη λεξη. Για παραδειγμα οταν ενας μαθητης δει τη λεξη mat και μπορει να πει m, a, t, mat! τοτε γνωριζουμε οτι ο μαθητης αυτος μπορει να κανει blending.
  • Segmenting: Ο ορος αυτος αφορα την ικανοτητα του μαθητη να εκφρασει γραπτως τις λεξεις στις οποιες κανει blending. Αναφερεται δηλαδη στη γραφη.
Πριν ξεκινησω θα ηθελα να τονισω δυο βασικες τεχνικες κατα τη διαρκεια της μεθοδου, τις οποιες ακολουθει αυστηρα ΚΑΘΕ μαθημα:
  • My turn- your turn. Ο Δασκαλος επαναλαμβανει προτασεις ή λεξεις και στη συνεχεια τις αντιγραφει ο μαθητης. Εδω θα δειτε ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα διδακτικης της μεθοδου αλλα και το πώς χρησιμοποιειται το my turn-your turn. https://www.youtube.com/watch?v=mkndGf5RCrs

  • Transitions 1-2-3: Κατα τη διαρκεια του μαθηματος οι μαθητες μετακινουνται απο το χαλι στα τραπεζια, αλλα και απο τα τραπεζια στο χαλι. Οι μετακινησεις αυτες, γνωστες ως transitions, γινονται με συγκεκριμενο τροπο: 
1. O Δασκαλος σηκωνει το χερι εχοντας σηκωμενο μονο το δεικτη, και οι μαθητες σηκωνονται στο χαλι αλλα μενουν στις θεσεις τους.

 2.Ο Δασκαλος δειχνει δυο δαχτυλα (σαν το σημα της νικης), και οι μαθητες μετακινουνται στα τραπεζια και στεκονται ησυχα πισω απο τις καρεκλες τους. 

3.Ο Δασκαλος δειχνει τρια δαχτυλα και οι μαθητες καθονται στις καρεκλες. Με τον ιδιο τροπο οι μαθητες μετακινουνται απο τα τραπεζια στο χαλι. Ενα δαχτυλο: Σηκωνονται και στεκονται πισω απο τις καρεκλες. Δυο δαχτυλα: Περπατουν και στεκονται ησυχα στις θεσεις τους στο χαλι. Τρια δαχτυλα:Καθονται στο χαλι.


♫ Τελος, ας δουμε το βασικο σκελετο των πιο βασικων μαθηματων και το πώς να τα διδαξετε:

Μπαινοντας σε μια Reception Class/ Year 1 Class, και αναλογως την χρονικη περιοδο μεσα στη σχολικη χρονια, οι μαθητες θα βρισκονται σε διαφορετικο σταδιο της μεθοδου.Εαν εχετε μπει στην ταξη εως το Νοεμβρη και/ή οι μαθητες διδασκονται ακομη νεους ηχους Speed Sounds Set 1, τοτε οι μαθητες δουλευουν ακομη το blending τους. Eαν οι μαθητες εχουν τελειωσει ολο το Set 1 αλλα δεν εχουν μεταβει στο Set 2, τοτε εχουν ξεκινησει να δουλευουν τα Red Ditty Books. Εαν εχουν ξεκινησει ήχους Set 2/3 τοτε εχουν μπει ήδη στα Green Ditty  Books ή εχουν μεταβει σε άλλα χρώματα.

  • Εαν οι μαθητες διδασκονται ακομη νεους ηχους Set 1, τοτε συνηθως το μαθημα σας θα εχει το εξης σκελετο:
  1. Οι μαθητες κοιτουν και προφερουν ολους τους ηχους που εχουν διδαχθει ως τωρα.
  2. Introduction στο νεο ήχο χρησιμοποιωντας τα μεγαλα Speed Sound Cards. Οι μαθητες μιμουνται τον ηχο και στη συνεχεια μαθαινουν να τον γραφουν στον αερα χρησιμοποιωντας το
    ποιημα στο πισω μερος της καρτας. Π.χ. t: Down the tower, across the tower.
  3. Οι μαθητες γραφουν τον ηχο ειτε στα τραπεζια ειτε σε whiteboards στο χαλι. Στη συνεχεια γραφουν αλλους 2-3 ηχους που εχουν διδαχθει.
  4. Οι μαθητες κανουν blending χρησιμοποιωντας μαγνητακια δουλευοντας με τους Partners τους χρησιμοποιωντας ηχους που εχουν διδαχθει.
  5. Oι μαθητες κανουν oral blending με το Δασκαλο. https://www.youtube.com/watch?v=vsqEGq7VSF4

  • Εαν οι μαθητες εχουν τελειωσει το Set 1 και κανουν Red Ditty Books τοτε το μαθημα εχει τον εξης σκελετο:
  1. Oι μαθητες επαναλαμβανουν ολα τα Set 1 Speed Sounds στις μεγαλες καρτες.
  2. Οι μαθητες διαβαζουν 3-4 νεες πρασινες λεξεις. Πρωτα αναγνωριζουν special friends, δηλαδη ηχους που αποτελουνται απο παραπανω απο ενα γραμματα, στη συνεχεια αναγνωριζουν τους ηχους, και στο τελος διαβαζουν ολη τη λεξη. Π.χ. wing: special friends: ng. Fred talk: w-i-ng. Wing!
  3. Oι μαθητες διαβαζουν 3-4 προηγουμενες λεξεις που εχουν διδαχθει, κανοντας Fred in your head. Δηλαδη διαβαζουν απο μεσα τους τη λεξη και οταν ο Δασκαλος σπρωξει μπροστα τη λεξη, τη λενε δυνατα.
  4. Οι μαθητες διαβαζουν 3-4 λεξεις Speedy Reading (δηλαδη γρηγορα), κυριως απο set 1.1 ή 1.2.
  5. Οι μαθητες διαβαζουν 3-4 alien words.
  6. Οι μαθητες διαβαζουν 3-4 red words. Τα alien words και τα red words πρεπει να ειναι βασισμενα στους ηχους που εχουν ηδη διδαχθει.
  7. Ο Δασκαλος δειχνει στους μαθητες την καινουρια ιστορια της ημερας απο το Red Ditty Book. Διαβαζουν μαζι τις κοκκινες και πρασινες λεξεις.
  8. Οι μαθητες πηγαινουν στα θρανια με τους partners τους.
  9. Οι μαθητες διαβαζουν την ιστορια. Ο ενας μαθητης κρατα το Lolly stick (φωτο) ενω ο αλλος διαβαζει και μετα αλλαζουν ρολους.
  10. Οι μαθητες επιστρεφουν στο χαλι για να συζητησουν την ιστορια.
  11. Ο Δασκαλος κανει Modeling στην προταση της ημερας, βασισμενη στο βιβλιο (4-5 λεξεις) π.χ. I sat on the mat. Οι μαθητες λενε την προταση πολλες φορες χτυπωντας παλαμακια, κανοντας jumps, stamps κλπ. Ο Δασκαλος γραφει την προταση. Στη συνεχεια την κρυβει και οι μαθητες πανε ξανα στα θρανια τους και γραφουν την προταση μονοι τους ενω ο Δασκαλος διορθωνει.
Σε ταξεις με μεγαλυτερα επιπεδα, μπορει το επιπεδο να αλλαζει αλλα ο σκελετος ειναι ο ιδιος: Οι μαθητες διδασκονται νεο ηχο, κανουν εξασκηση στη γραφη του, επαναλαμβανουν προηγουμενους ηχους, διαβαζουν τις πρασινες, κοκκινες και alien λεξεις αναλογως επιπεδου και φωνηματων που εχουν διδαχθει, διαβαζουν την ιστορια της ημερας και γραφουν μια προταση απο το βιβλιο. Ακομη και εαν το σχολειο δε σας δωσει την παραμικρη κατευθυνση, σε οποιαδηποτε ταξη Phonics και αν μπειτε, εφοσον δε διδασκονται ακομη Set 1, αν ακολουθησετε αυτο το σκελετο θα ειστε μια χαρα.

Κλεινοντας θα ηθελα να επαναλαβω οτι για να διδαξετε τη μεθοδο αυτη σε επιπεδο Outstanding, και να καταφερετε να προτιμηθειτε απο σχολειο, το να κανετε το training θα ειναι αργα ή γρηγορα απαραιτητο.
Ελπιζω μεσω αυτου του αρθρου να μπορεσετε να ανταπεξελθετε σε μια κατασταση εκτακτης αναγκης. 
Ωστοσο για να βελτιωθειτε στη μεθοδο και να βελτιωσετε τις προοπτικες καριερας σας, ειναι σημαντικη η καταρτιση, η μιμηση, η εξασκηση, η επισκεψη σε σχολεια, ο εθελοντισμος και γενικα η επιμονη!


♫ Μερικά χρήσιμα video για τη μέθοδο:




Καλή επιτυχία!!!!
Χριστίνα Π.






Monday, 25 April 2016

Tα Βritish Values και η σημασία τους στην Εκπαίδευση



Εαν εχετε ξεκινησει να δουλευετε μονιμα ή μακροπροθεσμα στον κρατικο τομεα του Ηνωμενου Βασιλειου, πιθανον να εχετε ήδη ακουσει τα λεγομενα British Values και το ποσο σημαντικη ειναι η διδασκαλια τους.


Εαν απο την αλλη δεν εχει τυχει να τα ακουσετε, τοτε θα τα μαθετε πολυ συντομα καθοτι θα σας τα υπενθυμισει ο OFSTED.

Προκειται για μια σειρα απο βασικες θεσμοθετημενες αξίες στις οποιες βασιζεται το Ηνωμενο Βασιλειο και στις οποιες βασιζεται η λειτουργια του κρατους, των νομων αλλα και η εκπαιδευση.

Τα British Values αναφερονται και με τον όρο SMSC (Spiritual, Moral, Social and Cultural development), ενω διδασκονται κατα μηκος ολων των βαθμιδων της εκπαιδευσης στο Ηνωμενο Βασιλειο με εμφαση στην Προσχολικη Αγωγη και τη Δημοτικη Εκπαιδευση.

Συνδεονται άμεσα με τον νόμο Equal Opportunities Act, ο οποιος προστατευει το δικαιωμα της ισης μεταχειρησης και το δικαιωμα στις ισες ευκαιριες ανεξαρτητων φύλου, θρησκειας, χρωματος, σεξουαλικης προτίμησης ή πεποιθησεων.

♫ Ας δουμε λοιπον, τον ακριβη ορισμό των British Values:

Συμφωνα με τον OFSTED, τα British Values ειναι:

  1. Δημοκρατια 
  2. Εφαρμογη των νομων
  3. Ελευθεριες
  4. Αμοιβαιος σεβασμος προς τα ατομα με διαφορετικες θρησκειες ή προς τα ατομα χωρις θρησκεια.



♫ Στην Προσχολική Αγωγη, τα British Values προωθουνται με τους εξής τροπους:
  • Δραστηριοτητες σχετικες με τη Μοναρχια και τη Βασίλισσα, μελετη της ζωης της, γνωση σχετικα με τη βασιλική οικογενεια, εορτασμος των γενεθλιων της Βασίλισσας.

  • Εμφαση στη δημιουργια τροπων καλης συμπεριφορας και της χρησης των λεξεων STEP (Sorry, Thank you, Excuse me, Please) αλλα και στο queuing, δηλαδη στη δημιουργια ''ουρας'' οταν τα παιδια περιμενουν το φαγητο τους ή για να πανε καπου.

  • Δημιουργια ψηφοφορίας οπου τα παιδια επιλεγουν το συμμαθητή ή τη συμμαθήτρια που θα ειναι για μια μερα ο προεδρος της ταξης.

  • Εμφαση στη διδασκαλία όλων των θρησκειων, τον εορτασμο οσων το δυνατον περισσοτερων εθιμων απο αλλες θρησκειες, επισκεψεις σε διαφορετικους ναους και εκκλησιες.

  • Παροχη παιδικων βιβλιων που συμπεριλαμβανουν ατομα ολων των φυλών και χρωμάτων.


  • Συζητηση σχετικα με ανθρωπους που μας προστατευουν οπως η αστυνομια, η πυροσβεστικη και οι γιατροι.

  • Εορτασμο σημαντικων προσωπικοτήτων για το Ηνωμενο Βασιλειο, οπως τα 400 χρονια απο τον θανατο του Shakespeare.

Στη Δημοτικη Εκπαιδευση, οι μαθητες διδασκονται πλεον συστηματικα τα British Values μεσω του μαθηματος PSHE ενώ στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση οι μαθητες μελετουν πιο περιπλοκες εννοιες και θεματα όπως ζητηματα Κοινωνιολογιας, Παγκοσμια Ιστορια, Αγωγη του Πολιτη, κλπ.


♫ Πώς επηρεαζουν τα British Values την επαγγελματικη αποκατάσταση ενος μετανάστη Εκπαιδευτικού?

Η συνεπης εμμονη στα British Values, η γνωση τους αλλα και η ικανοτητα να τα διδαξει ενας Εκπαιδευτικος θα καθορισουν σημαντικα την επαγγελματικη του αποκατασταση, καθοτι η διδασκαλια των British Values ειναι ενα απο τα βασικα κριτηρια στα οποια επιμενει ο OFSTED.

Σαν Εκπαιδευτικος αλλα και σαν ανθρωπος, ο τροπος με τον οποιο λετε Please and Thank you, η ικανοτητα σας να σταθειτε ησυχα στην ουρά οταν περιμενετε στην τραπεζα ή στη στάση, και ο τροπος με τον οποιο εκφραζεστε για τη Βασιλική οικογένεια θα επηρεασει και την εικονα σας στους Βρεττανους εργοδοτες.

Δουλευοντας στην Εκπαιδευση θα κληθειτε να διδαξετε θρησκειες οπως το Ισλαμ, ο Ινδουϊσμος, ο Σιχισμος, ενω θα πρεπει να ειστε σε θεση να μιλησετε στους μαθητες σας για τη μοναρχία και τη Βασίλισσα.  Επιπλεον ειναι σημαντικο να μπορειτε να αποφυγετε αποψεις που εκφραζουν φυλετικα και ρατσιστικα στερεότυπα.

Πού μπορώ να μελετήσω τα British Values?

Παρακάτω θα βρειτε μερικες πολύ χρησιμες σελιδες:
  • http://www.citizenshipfoundation.org.uk/
  • http://www.foundationyears.org.uk/files/2015/03/Fundamental_British_Values.pdf
  • https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/380595/SMSC_Guidance_Maintained_Schools.pdf
  • https://www.pacey.org.uk/news-and-views/pacey-blog/september-2015/fundamental-british-values-in-the-early-years/



Καλή Επιτυχία!!!

Χριστίνα Π.




Sunday, 24 April 2016

Οταν η κατασταση.... ''σκαλώνει''! Μερικες συμβουλες για οταν βλεπετε οτι η αναζητηση εργασιας δε παει καλα.

Στο περασμα των χρονων σε αυτο το blog συζητήθηκαν πολλά. 
Αντιστοιχιση τιτλων, ευρεση εργασιας, μισθοδοσια, μεταναστευση, δασκαλοι, νηπιαγωγοι, δυσκολιες, δουλειες, προσαρμογη.

Ωστοσο η ζωη ειναι ενας μακρυς και περιπλοκος δρομος, και μπορει να μας φερει αντιμετωπους με δυσκολιες ακομη και εαν εχουμε ακολουθησει τα σωστα, φαινομενικα τουλαχιστον, βηματα!

Δεν ειναι, ευτυχως, πολλες, και χαρη στην επιμονη τους βρηκαν εργασια αργα ή γρηγορα.
Παρολα αυτα, ομως, δυσκολευτηκαν αρκετα να συναντησουν ανταπικριση και ειδαν το χρονο να περναει και τα χρηματα να εξαντλουνται.
Αναφερομαι σε αυτες τις συναδελφους που εχοντας ερθει στην Αγγλια, δε συναντησαν την ιδια τυχη με οσες βρηκαν θεση εντος ενος μηνα.




Καποιες φορες ισως δουμε οτι η προσπαθεια μας δεν αποφερει καρπους. Και τοτε θα χρειαστει να πατησουμε φρενο και να επανεξετασουμε τα δεδομενα μας.

Κανετε αιτησεις χωρις ανταποκριση?
Αυτες ειναι μερικες πιθανοτητες εξαιτιας των οποιων μπορει να δυσκολευεστε να εξασφαλισετε συνεντευξεις.


  • Βεβαιωθειτε οτι εχετε αντιστοιχισει ολους τους τιτλους σας σωστα και κυριως οτι  τους περιγραφετε στο βιογραφικο σας με σαφηνεια και με βαση τις Βρεττανικες ορολογιες. Ο Αγγλος εργοδοτης θα θελησει να δει τα παντα μεταφρασμενα στη δικη του γλωσσα αλλα και στη δικη του ζωνη ασφαλειας. Εαν εχετε περιγραψει τον τιτλο σας ως Kindergarten Teacher το πιθανοτερο ειναι να αγνοησει την αιτηση σας. Ριξτε μια ματια στον τροπο με τον οποιο περιγραφονται οι διαφοροι ρολοι εκπαιδευτικων σε σχολεια και άλλα ιδρυματα. Επιπλεον εαν δεν εχετε αντιστοιχισει τους τιτλους σας, ο λογος σας ειναι περιττος καθοτι δεν υπαρχει επισημη αποδειξη των γνωσεων σας και ειναι πιθανο να σας αγνοησουν.

  • Επανεξεταστε το βιογραφικο σας. Δωσατε για τον εαυτο σας μια θετικη εικονα που ενδεχεται να τραβηξει το βλεμμα ενος Αγγλου εργοδοτη? Μηπως ξοδεψατε πολυ χρονο σε περιγραφες του χαρακτηρα σας (πχ caring, compassionate) και λιγοτερο σε λεπτομερειες για τον τροπο που γνωριζετε το EYFS ή τις γνωσεις σας για raising attainment in Key Stage 1? Βεβαιωθειτε οτι η θεση για την οποια ψαχνεται αντικατοπτριζεται στο βιογραφικο σας. Θελετε να διδαξετε Reception Class? Μιληστε για τις γνωσεις σας σε Phonics, αλλωστε θα χρειαστει να πεισετε οτι τα Αγγλικα σας ειναι ισαξια σε προφορα με αυτα των Αγγλων. Ψαχνετε για θεση στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση? Περιγραψτε τις γνωσεις σας στη διδακτικη του αντικειμενου σας με βαση το planning της Αγγλιας.

  • Επανεξεταστε τις θεσεις για τις οποιες κανετε αιτηση. Πολλες συναδελφοι που μολις ειχαν φτασει στην Αγγλια απογοητευτηκαν επειδη δεν λαμβαναν ανταποκριση μετα απο αιτησεις για διδασκαλια. Χωρις UK experience, το πιθανοτερο ειναι να χρειαστει να ξεκινησετε απο Supply Teaching ως βοηθος, ή απο καποιο Παιδικο Σταθμο. Βεβαιωθειτε οτι η θεση για την οποια κανετε αιτηση περιλαμβανει τους τιτλους σπουδων που κατεχετε. Μηπως ειστε overqualified για τη θεση? Μηπως κανετε αιτηση σε θεσεις Level 2 ενω ειστε Level 6? Μηπως δε δινετε ξεκαθαρη εικονα στον εργοδοτη για το τι ψαχνετε?

  • Επανεξεταστε την τοποθεσια σας. Μηπως κανατε αιτησεις ενω ησασταν ακομη στην Ελλαδα, και δε δωσατε την εντυπωση οτι ειχατε μεταναστευσει στην Αγγλια? Μηπως οι θεσεις για τις οποιες κανατε αιτηση βρισκονταν πολυ μακρια? Απο την αλλη, πολλες συναδελφοι επεμεναν σε αιτησεις θεσεων που βρισκονταν μονο μερικα λεπτα περπατημα απο το σπιτι τους, κατι το οποιο περιοριζε τις πιθανοτητες τους.

  • Επεκταθειτε σε αλλες θεσεις. Το αντικειμενο μας,ειναι ευτυχως ενα απο αυτα με τις περισσοτερες επαγγελματικες εναλλακτικες στην Αγγλια. Nurseries, Creches, Childrens Centres, Σχολεια, Montessori Schools, Playgroups, Childminders, Nanny Jobs, ειναι μολις λιγα απο τα οσα μπορει να κανει μια Νηπιαγωγος. Ωστοσο ακομη και εαν δεν ειστε Νηπιαγωγος, το οτι ειστε Εκπαιδευτικος καθιστα το επαγγελμα σας παρεμφερες. Εαν δε βρισκετε θεση στο αντικειμενο που θελετε, τοτε επεκταθειτε σε αλλους τομεις του αντικειμενου. Ενδεχεται να βρειτε περισσοτερη ανταποκριση αλλα και να ανακαλυψετε μια καινουρια εναλλακτικη καριερας!

  • Καταρτιστειτε και επιμεινετε. Εαν για καποιο λογο, και παρα το γεγονος οτι προετοιμαστηκατε σκληρα, δε συναντατε ανταποκριση, ενδεχεται απλως να ηταν κακο το timing. Καποιες φορες η ζητηση ειναι λιγοτερη απο αλλες, καποιες φορες απλως ηταν λαθος η στιγμη. Το μυστικο ειναι η σκληρη δουλεια και η επιμονη. Δειτε τις διαθεσιμες δουλειες σε οποιονδηποτε κλαδο της περιοχης σας ωστε να μπορεσετε να εξασφαλισετε τα απαραιτητα, και στη συνεχεια δωστε χρονο στον εαυτο σας να καταρτιστει ειτε μεσω εθελοντισμου ειτε μεσω καποιου προγραμματος.
Να θυμαστε οτι καθε αρχη εχει τις δυσκολιες της και οτι η ζωη ειναι σαν ενα γηπεδο. Αυτο που μετραει στο τελος της ημερας ειναι το να εξακολουθεις να παιζεις!



Καλη επιτυχια!!!
Χριστινα Π.



Sunday, 17 April 2016

Talk for Writing: Η καινοτομος μεθοδος γραφης στην Προσχολικη Αγωγη.


Ενα απο τα πλεονεκτηματα της εργασιας στην Αγγλια ειναι η επαφη με τα διαφορα συστηματα και μεθοδους γραφης που δημιουργουνται με το περασμα των χρονων.
Το καθενα με διαφορετικο σκελετο και φιλοσοφια, ωστοσο ολα χρησιμευουν ως εργαλειο για τον Εκπαιδευτικο που θελει να υποστηριξει τους μαθητες του στη γραφη και την αναγνωση.

Μια απο τις εξαιρετικες εμπειριες που απεκτησα στη μονιμη θεση μου ως Δασκαλα στην τωρινη μου Reception Class ειναι η επαφη με τη μεθοδο Talk For Writing.



  • Τί ειναι ομως αυτη η μεθοδος?


Πισω απο τη μεθοδο TFW βρισκεται η φιλοσοφια οτι οι μαθητες ολων των ηλικιων πρωτα κατανοουν λεκτικα τη γλωσσα, και στη συνεχεια μπορουν να την αποκωδικοποιησουν μεσω της γραφης. 



Η μεθοδος Talk for Writing βοηθα τα παιδια να μιμηθουν προφορικα το λεξιλογιο που χρειαζονται για μια συγκεκριμενη θεματικη ενοτητα, πριν φτασουν στο να το εκφρασουν γραπτως. Μεσω διασκεδαστικων δραστηριοτητων που βοηθουν τους μαθητες να κανουν προβα του λεξιλογιου, του τονου της φωνης, και στη συνεχεια του shared writing* τα παιδια μαθαινουν με ποιο τροπο να γραψουν τις εργασιες τους ουτως ωστε στη συνεχεια να το κανουν ανεξαρτητα.  
Η μεθοδος αυτη εχει αποδειχθει εξαιρετικη στη διδασκαλια γραφης στα σχολεια, οχι μονο στην Προχολικη Αγωγη αλλα και στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση.

Καθε μαθημα διδακτικης γραφης που ακολουθει το TFW εχει τρια σταδια:

  1. Immitation
  2. Innovation
  3. Application.
Στην παρουσα θεση μου, παρα το γεγονος οτι δεν εχω κανει ακομη το training για να μπορω να εξηγησω αναλυτικα τη μεθοδο, η εμπειρια μου απο τη μεθοδο στη Reception Class εχει ως εξης:
  1. Τα παιδια διδασκονται το νεο λεξιλογιο μεσω παραμυθιου, ποιηματος κλπ, σχετικου παντα με τη θεματικη ενοτητα.
  2. Τα παιδια μιμουνται το λεξιλογιο για τις επομενες δυο ημερες. Αυτο γινεται μεσω δραμματοποιησης, role-play, χορογραφια και γενικοτερα συστηματικη επαναληψη. Τα παιδια ενθαρρυνονται να αναπαραγουν το λεξιλογιο προφορικα με τους φιλους τους.
  3. Την επομενη μερα τα παιδια σχεδιαζουν ενα πλανο για το τι θελουν να γραψουν. Εαν πχ ο τελικος σκοπος στο τελος της εβδομαδας ειναι να γραψουν δικες τους οδηγιες για φυτεμα φασολιάς, τοτε σε αυτο το σταδιο σχεδιαζουν εναν εικονικο χαρτι οδηγιων.
  4. Τα παιδια γραφουν ενα προχειρο σχεδιο των οδηγιων τους.
  5. Τα παιδια διορθωνουν το σχεδιο τους.
  6. Τα παιδια καθαρογραφουν ξανα τις οδηγιες τους.

Το αποτελεσμα της μεθοδου Talk for Writing εχει αποδειχθει εξαιρετικο. Οι ερευνες αποδεικνυουν οτι οι μαθητες διπλασιασαν τις επιδοσεις τους στη γραφη και κατορθωσαν να φτασουν στα επιθυμητα για το κρατος αποτελεσματα.



  • Προσφερεται καταρτιση στη μεθοδο?
Ο κεντρικος οργανισμος που προσφερει το προγραμμα, προσφερει training courses για Δασκαλους και Σχολεια σε ολη την Αγγλια.
Τα courses αυτα δεν παύουν να ειναι με το αζημειωτο, με το κοστος να φτανει τις 200£.
Ωστοσο ο οργανισμος εχει εκδοσει και μια σειρα απο βιβλια τα οποια προσφερονται με DVD και τα οποια μπορουν να βοηθησουν ιδιαιτερα οσους Εκπαιδευτικους θελουν να καταρτιστουν στη μεθοδο.

Η κεντρικη σελιδα του οργανισμου ειναι 
http://www.talk4writing.co.uk/
Σε αυτη τη σελιδα θα μπορεσετε να ενημερωθειτε περισσοτερο για τη μεθοδο αλλα και να αγορασετε καποιο training course ή βιβλίο.


Κλεινοντας, απο την εμπειρια μου θα ηθελα να αναφερω οτι βρηκα τη συγκεκριμενη μεθοδο ιδιαιτερα βοηθητικη σε μεταναστες Δασκαλους οπως εγω, οι οποιοι δεν εχουν εξοικειωθει στο συστημα διδακτικης Literacy με τον τροπο που συμβαινει στην Αγγλια. Η καταρτιση στη μεθοδο Talk for Writing εκτος απο το οτι θα ενισχυσει το βιογραφικο σας, μπορει να σας βοηθησει να οργανωσετε το προγραμμα δραστηριοτητων σας με αυτοπεποιθηση.



Καλη επιτυχια!!!
Χριστινα Π.


*Shared Writing: Μια διαδικασια γραφης κατα την οποια ο Δασκαλος δειχνει την επιθυμητη γραφη π.χ. προταση στον πινακα, ενω οι μαθητες βοηθουν το Δασκαλο να συμπληρωσει τις λεξεις αλλα και να τις συλαβησει.

Tuesday, 29 March 2016

Γραφη και Αναγνωση στα Αγγλικα σχολεια.

Εισαγωγη:
Οπως θα εχετε διαβασει και σε αλλες ενοτητες αυτου του Blog, η γραφη και η αναγνωση στην Αγγλια ξεκινουν επισημα απο την ηλικια των 3-4 ετων.
Παρα το γεγονος οτι η επισημη εκπαιδευση ξεκινα στα 5, η διδακτικη γραμματων ξεκινα απο τη Reception Class, δηλαδη στην ηλικια των 4 ετων, ενω πολλα σχολεια ξεκινουν ηδη απο τη Nursery Class, δηλαδη στην ηλικια των 3 ετων. 
Ωστοσο η διδακτικη γραμματων στην ηλικια των 3 ετων εχει κατακριθει απο πολλους, υποστηριζοντας οτι τα παιδια δεν ειναι ετοιμα για γνωση γραμματων σε αυτη την ηλικια και οτι εμφαση πρεπει να διδεται στην ομοιοκαταληξια, στους περιβαλλοντικους ηχους, κ.λ.π. οπως συστινεται στη γνωστη μεθοδο Letters and Sounds την οποια θα δουμε παρακατω.


********************************************

I. Γραφή

Προσχολικη ηλικια: 
Παρα τις διαφορετικες πρακτικες ανα τα σχολεια, η επισημη διδακτικη γραφης στην Αγγλια ξεκινα στη Reception Class, οπου τα παιδια ξεκινουν με την εκμαθηση ηχων και ΟΧΙ γραμματων. Για  παραδειγμα λενε ''k'' χωρις να λενε το ονομα του γραμματος. 
Υπαρχουν πολλες μεθοδοι διδακτικης γραφης και αναγνωσης, αλλα οι πιο δημοφιλεις ειναι η Ruth Miskin και η Letters and Sounds, και αυτες οι μεθοδοι εχουν αποδειχθει να εχουν τα καλυτερα αποτελεσματα στα παιδια.
Στην προσχολικη ηλικια, ανεξαρτητως της μεθοδου που χρησιμοποιειται, συνηθως υπαρχει καποιο μικρο ποιημα η φραση για το σχεδιασμο των γραμματων. Για παραδειγμα για σχεδιασμο του S κατα τη μεθοδο Ruth Miskin λεμε ''Slither down the snake''.

Απο την προσχολικη αγωγη, δινεται εμφαση στο Handwriting, δηλαδη στο σωστο σχεδιασμο των γραμματων, με τη σωστη κατευθυνση, και μικρο μεγεθος και οι δασκαλοι ειναι γενικα ιδιαιτερα διορθωτικοι ακομη και απο την προσχολικη ηλικια.

Συμφωνα με το Αγγλικο Προσχολικο Προγραμμα EYFS, τα παιδια πρεπει στο τελος της Reception Class να εχουν καλυψει ολα τα development matters της ηλικιακης ομαδας 40-60, και να εχουν ηδη μπει στα Early Learning Goals πριν φοιτησουν στην Πρωτη Δημοτικου. Αυτο σημαινει οτι αναμενεται με την εναρξη της Πρωτης Δημοτικου τα παιδια να γραφουν ηδη σωστα στη γραμμη, να σχεδιαζουν σωστα τα περισσοτερα γραμματα, και η γραφη τους να ειναι αναγνωσιμη απο αλλους ενηλικες.

Εαν δεν ειστε εξοικειωμενοι με το τί ειναι τα Development Matters και το EYFS, ριξτε μια ματια εδω
http://nipiagogoistinagglia.blogspot.co.uk/2016/02/eyfs-tutorial.html

Ωστοσο, η σωστη γραμματικη, και ο σωστος συλλαβισμος και η ορθογραφια δεν ειναι προαπαιτουμενα στην Προσχολικη Αγωγη, και γινονται προτεραιοτητες απο την Πρωτη Δημοτικου και μετα. 
Ειδικα στα σχολεια που χρησιμοποιειται η μεθοδος Ruth Miskin, πολλοι ηχοι δεν αποτελουνται απο ενα μονο γραμμα, και ετσι τα παιδια διδασκονται ακομη νεους ηχουν στην Πρωτη Δημοτικου.
Για παραδειγμα igh= αϊ. (Οπως στη λεξη br-igh-t).


✎Δημοτικο και Δευτεροβαθμια:
Στο τελος της Δευτερας Δημοτικου, τα παιδια αποχωρουν εντελως απο το προγραμμα διδακτικης γραφης και αναμενεται πια να μπορουν να γραφουν σωστα και ανεξαρτητα. Ωστοσο εαν καποιοι μαθητες συναντουν ακομη δυσκολια στο συλλαβισμο και την ορθογραφια, λαμβανουν παραλληλη στηριξη και tutoring εντος σχολειου, στις περισσοτερες περιπτωσεις απο τους Teaching Assistants.
Απο την Πρωτη Δημοτικου και μετα, η διδασκαλια γραμματικης, συντακτικου και ορθογραφιας γινεται ολο και συχνοτερη και τα παιδια αναμενεται να εμπλουτισουν οσο περισσοτερο γινεται τη γραφη τους.

Λογω της περιπλοκοτητας στην Αγγλικη γλωσσα, ειδικα οσον αφορα τη γραφη, η Αγγλια εχει ιδαιτερα αυξημενο ποσοστο ανορθογραφιας ακομη και στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση.
Επομενως στα Αγγλικα Σχολεια, η πιεση για σωστη διδακτικη γραφης στις προσχολικες ταξεις ειναι αυξημενη.

***************************************************************

ΙΙ. Αναγνωση

✎Προσχολικη ηλικια:
Στην Προσχολικη ηλικια η αναγνωση ειναι μεγαλυτερη προτεραιοτητα απο τη γραφη, καθοτι συμφωνα με τη φιλοσοφια του EYFS τα παιδια μπορουν να αποκωδικοποιησουν το γραπτο λογο αλλα και να γραψουν προτασεις μονο οταν μπορουν πρωτα να μιλησουν ανετα και με πλουσιο λεξιλογιο.
Λογω της μεγαλης ελευσης μεταναστων, και λογω του οτι ολοκληρες ταξεις Δημοτικων Σχολειων δεν εχουν ουτε ενα παιδι που να μιλα την Αγγλικη ως πρωτη γλωσσα, υπαρχει μεγαλη αναγκη για αυξηση του comprehension, δηλαδη της κατανοησης του γραπτου λογου, και επισης αναγκη για εμπλουτισμο του λεξιλογιου των παιδιων ουτως ωστε να μπορουν αργοτερα να χρησιμοποιησουν τον προφορικο λογο για να γραψουν.

Στην προσχολικη ηλικια η διδακτικη αναγνωσης γινεται με δυο τροπους.
Πρωτον, τα παιδια στην ταξη Reception ξεκινουν τη διδασκαλια των γραμματων, με μορφη ηχων, ουτως ωστε να μπορουν συντομα να αποκωδικοποιησουν και να διαβασουν μικρες λεξεις. 
Για παραδειγμα, εαν τα παιδια μαθουν τα φωνηματα m,c,t,d,s,a,o στη συνεχεια θα μπορουν να διαβασουν λεξεις οπως mat, cat, sat, cot. Στην προσχολικη ηλικια, και εφοσον τα παιδια γνωριζουν ενα σημαντικο ποσοστο ηχων, στη συνεχεια προχωρουν στο λεγομενο blending, δηλαδη στο συνδυασμο των γραμματων μαζι για να βγαλουν τη λεξη. 
Για παραδειγμα οταν ενα παιδι βλεπει τη λεξη mat, πρωτα διαβαζει εναν-εναν τους ηχουν και στη συνεχεια λεει ολοκληρη τη λεξη, δηλαδη ''m-a-t, mat''
Πολλες φορες τα παιδια ενδεχεται να πρεπει να κανουν Blending πριν διαβασουν ολοκληρη τη λεξη, ακομη και μεχρι την αρχη της Πρωτης Δημοτικου. Εμφαση εδω δινεται στην ικανοτητα κατανοησης και αργοτερα, στην ταχυτητα αναγνωσης.

Δευτερον, συνηθως απο τη μεση της σχολικης χρονιας, τα παιδια στην ταξη Reception ξεκινουν το λεγομενο Guided Reading.
Αυτο γινεται με μικρα γκρουπ παιδιων, μια φορα την εβδομαδα, οπου ο Δασκαλος κοιτα ενα συγκεκριμενο βιβλιο μαζι με τα παιδια, το συζητουν, και στη συνεχεια τα παιδια το παιρνουν σπιτι να το διαβασουν με τους γονεις τους. 
To Guided Reading γινεται σε μικρα γκρουπ, συνηθως διαχωρισμενα ανα επιπεδο γνωσης ηχων. Χρησιμοποιουνται διαφορα ειδη βιβλιων, προσδιορισμενα γιαυτο το σκοπο.
Τα βιβλια αυτα ξεκινουν απο το Level 1, το οποιο ειναι και το χαμηλοτερο και φτανουν εως Level 6. Στην ταξη μου, τα παιδια που δυσκολευονται στο blending εχουν ξεκινησει απο Level 1 ενω τα παιδια που διαβαζουν ανετα εχουν ξεκινησει απο Level 2/3. 





✎Δημοτικο και Δευτεροβαθμια
Εως και τη Δευτερα Δημοτικου, και αναλογως της ταχυτητας αναγνωσης των παιδιων, πολλα παιδια εξακολουθουν να διαβαζουν τα επισημα Guided Reading Books. Ωστοσο απο τη Δευτερα Δημοτικου και μετα το Guided Reading γινεται στην ταξη σε συγκεκριμενη ωρα διδασκαλιας και τα παιδια δεν παιρνουν βιβλια στο σπιτι.
Απο τη Δευτερα Δημοτικου και μετα, τα παιδια διαβαζουν κανονικα βιβλια οπως ιστοριες και παραμυθια, περιοδικα και εγκυκλοπαιδειες και δινεται ιδιαιτερη εμφαση στην κατανοηση, τη συζητηση και τη συντακτικη αναλυση.

Στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση τα παιδια πλεον προχωρουν σε πιο περιπλοκες εννοιες κατα τη διαρκεια της αναγνωσης και μελετουν ποιηση, λογοτεχνια και διαφορετικες μεθοδους και στυλ γραφης.


Κλεινοντας θα ηθελα να αναφερθω στην προσχολικη προνηπιακη ταξη Nursery Class. Καθοτι δεν υπαρχει επισημη γραμμη για τη διδασκαλια φωνηματων, πολλα σχολεια τεινουν απλως να διδασκουν ένα φωνημα την εβδομαδα και να μαθαινουν στα παιδια το σχεδιασμο του, χωρις ομως ιδιαιτερη εμφαση στην καλλιγραφια.
Τα σχολεια που εχουν αγορασει τη μεθοδο Ruth Miskin καποιες φορες χρησιμοποιουν τις καρτες Ruth Miskin για να μαθουν στα παιδια καποια φωνηματα. Καποια σχολεια επιπλεον εφαρμοζουν Guided Reading στη Nursery Class αλλα χρησιμοποιωντας απλα βιβλια της ταξης: Τα παιδια διαλεγουν ενα βιβλιο το οποιο διαβαζουν με το Δασκαλο (το διαβαζει συνηθως ο Δασκαλος καθοτι τα παιδια σε αυτη την ηλικια δε γνωριζουν αναγνωση) και το συζητουν μαζι. Στη συνεχεια το παιδι παιρνει το βιβλιο σπιτι του, και το αλλαζει καθε εβδομαδα με ενα νεο βιβλιο.

Ωστοσο η μεθοδος Letters and Sounds ακολουθει τη δικη της γραμμη στην ταξη Nursery Class οπου εφαρμοζει το σταδιο Phase 1 και δινει εμφαση σε ηχους του περιβαλλοντος οπως εξερευνηση των ηχων του σπιτιου, της φυσης, των μουσικων οργανων, των ζωων κλπ. Επισης δινει εμφαση στην κατανοηση της ομοιοκαταληξιας (rhyming) αλλα και του aliteration ( φρασεις που περιεχουν λεξεις που ξεκινουν με το ιδιο γραμμα, π.χ. fee-foo-fum, peter piper picked a peg). 
Περισσοτερες πληροφοριες και ιδεες για τη διδακτικη του Phase 1 μπορειτε να βρειτε εδω http://www.letters-and-sounds.com/phase-1.html

**********************************************

ΙΙΙ. Καταρτιση και χρησιμα links.

Στα περισσοτερα σχολεια της Αγγλιας, η μεθοδος διδακτικης γραφης και αναγνωσης που χρησιμοποιειται ειναι ειτε η Ruth Miskin ειτε η Letters and Sounds. 
Υπαρχουν και καποιες ΠΟΛΥ παλιες μεθοδοι οπως Jollyphonics και Floppies. Ωστοσο απο την εμπειρια μου θα σας προειδοποιησω να ανησυχησετε ιδιαιτερα εαν το σχολειο στο οποιο θελησετε να δουλεψετε εφαρμοζει τοσο ξεπερασμενα συστηματα διδακτικης καθοτι, εκτος του οτι δεν εχουν καλα αποτελεσματα, δεν ειναι καθολου οργανωμενα.
Απο την εμπειρια μου, η μεθοδος Ruth Miskin δειχνει να ειναι η πιο αποτελεσματικη, καθοτι ειναι μια συνολικη μεθοδος γραφης και αναγνωσης η οποια εχει δικα της υλικα αλλα και βιβλια για εξασκηση και επομενως εχοντας λαβει την αναλογη καταρτιση εχετε και τα δικα σας ετοιμα lesson plans και οδηγους χρησης του προγραμματος. 
Ωστοσο και η μεθοδος Letters and Sounds ειναι αρκετα οργανωμενη, και μπορειτε να τη βρειτε στο internet και να τη μελετησετε δωρεαν.

✎Η καταρτιση στη μεθοδο Ruth Miskin γινεται είτε μεσω του σχολειου που σας εχει προσλαβει εντελως δωρεαν, ειτε με το αζημιωτο εαν εγγραφειτε να κανετε το training μονοι σας. Το ποσο για το διημερο σεμιναριο εκπαιδευσης κυμαινεται περιπου στις 350 λιρες. Να υπενθυμισω οτι στη δικη σας περιπτωση το training που χρειαζεστε ειναι το Phonics Training για Reception/Key Stage 1. Υπαρχουν πολλα ειδη καταρτισης και ετσι προσπαθηστε να μη μπερδευτειτε με τα διαφορα σεμιναρια. 
Περισσοτερες πληροφοριες μπορειτε να βρειτε εδω
http://www.ruthmiskin.com/en/training-courses/

✎Η καταρτιση στη μεθοδο Letters and Sounds γινεται σπανια απο φορεις καθοτι ο οδηγος, τα υλικα αλλα και τα σταδια εκμαθησης ηχων υπαρχουν στην επισημη σελιδα του υπουργειου παιδειας. 
Μπορειτε να διαβασετε για τη μεθοδο σε αυτο τον οδηγο 
https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/190599/Letters_and_Sounds_-_DFES-00281-2007.pdf
Η μεθοδος ξεκιναει απο Phase 1, ενω τα παιδια στη Reception Class διδασκονται το Phase 2. Μπορειτε να διαβασετε αναλυτικα τη μεθοδο αλλα και να βρειτε ιδεες και υλικο εδω 
http://www.letters-and-sounds.com/phase-1-resources.html

✎Η καταρτιση στο Guided Reading μπορει να γινει με διαφορους τροπους. Ωστοσο απο την εμπειρια μου ειναι κατι που μαθαινεται απο την εμπειρια σας στην ταξη.
Η πιο γνωστη σειρα βιβλιων Guided Reading ειναι η Oxford Reading Tree, και αυτη εχω δει να χρησιμοποιουν τα περισσοτερα σχολεια στα οποια εχω δουλεψει. Για εξασκηση στη μεθοδο, προσφερεται και training απο τον ιδιο τον οργανισμο την οποια προσφερουν συνηθως τα ιδια τα σχολεια.
Μερικες λιστες με βιβλια guided reading:
  • https://global.oup.com/education/content/primary/series/oxford-reading-tree-international/?region=uk
  • http://www.pearsonschoolsandfecolleges.co.uk/Primary/Literacy/GuidedReading/GuidedReading(1).aspx
  • http://www.badgerlearning.co.uk/ecommerce/primary-resources/guided-reading/ks2-guided-reading/


Εαν η επιχειρηση στην οποια δουλευετε εφαρμοζει καποιο παλαιοτερο συστημα διδακτικης οπως Jollyphonics ή Floppys, και σε αυτη την περιπτωση θα ειναι βοηθητικο για την καριερα σας να καταρτιστειτε στις μεθοδους.
Για καταρτιση στη μεθοδο Floppys μπορειτε να συμβουλευτειτε τη σελιδα https://www.floppysphonics.com/
Για να καταρτιστειτε στη μεθοδο Jollyphonics μπορειτε να βρειτε τα τραγουδια που χρησιμοποιουνται για τη μεθοδο στο youtube εδω https://www.youtube.com/watch?v=Djz82FBYiug
Επισης μπορειτε να κανετε και το training στα Jollyphonics το οποιο κοστιζει περιπου 90£-120£ http://jollylearning.co.uk/training-courses/

Τελος, για τους συναδελφους που μολις ξεκινησαν την εργασιακη τους εμπειρια στην Αγγλια θα ηθελα να αναφερω δυο πολυ σημαντικες σελιδες με υλικο που μπορειτε να χρησιμοποιησετε στην ταξη σας:
  • www.twinkl.co.uk
  • https://www.tes.com/



Καλή επιτυχία!

Χριστίνα Π.